onsdag den 13. marts 2013

Snevejr midt i marts


I går skinnede solen fra en høj og skyfri himmel. I dag er jeg vågnet til sne.


Altanen - marts 2013


Sneen lå allerede dybt, da jeg vågnede. Og den falder stadig i store lodne flager.

Emilie synes det er forfærdeligt, og beredte sig på en tur med bussen. Ikke om hun vil cykle i det vejr.

Jeg holder meget af sne. Også selvom vi er midt i marts og der burde stå forår på programmet. Måske endda så meget mere nu, for lige om lidt er det endegyldigt forbi, kampen mellem vinter og forår slutter og alt det grønne vil pible frem. Allevegne.

Lige om lidt. Men først er det altså muligt at nyde en omgang mere af det smukke hvide.


Altanen - marts 2013


Altanen - marts 2013


Mine naboer tænker mere som Emilie. Den ene stirrede vantro på mig, da jeg mødte ham på trappen for en times tid siden. Jeg havde været nede med vasketøj, og var på vej tilbage. Han skulle ud og glædede sig bestemt ikke til udsigten.


Onsdag er dejlig. Onsdag er herlig.

Jeg skruer træskoene på, finder musikken til ørene og hopper endnu engang glad ned ad trapperne. Til vasketøjet, der nu har roteret færdigt og er klar til ophæng og tørring.


Altanen - marts 2013

Ingen kommentarer:

Send en kommentar