onsdag den 16. december 2009

Ideoplæg


ideoplæg 

Når man har et Tøsebarn, der helst går i gamacher og en lille t-shirt der ingenting dækker eller varmer, kan det være nødvendigt at finde andre muligheder.

Hun kan ikke lide bukser, varme uldne strømpebukser er i orden og nederdel kan til nød bruges. Vi har snakket lidt frem og tilbage. I lørdags fandt vi et par udviddede sweaters, der kan bruges som kjoler med gamascher eller strømpebukser under.

De er et hit! Samtidig lovede jeg at strikke noget varme – men først engang efter jul. Detaljer blev trukket frem fra tøj vi gik forbi, og i aftes sad jeg pludselig med en lille tegning, der straks blev godkendt..

… Men jeg har jo ikke tid.. først er der jul og siden min søsters trøje, der efterhånden har været temmelig længe undervejs…  men jeg kom også til at købe noget garn, bare lidt – til at starte med…

… Til gengæld har jeg stadig ikke taget mål, så lidt kan det trækkes, før jeg går igang… eller det kræver jo ikke mål at strikke et par prøver at måle på…

Spørgsmålet kan derfor gå hen og blive; hvornår jeg kaster alle andre projekter af vejen og bare går igang :)

lilla garn

6 kommentarer:

  1. Det ser meget spændende ud :-)

    KH Gittemay

    SvarSlet
  2. Som voksen ku' jeg da også godt tænke mig sådan en. Den er tjekket!

    SvarSlet
  3. Jeg håber at kunne omsætte stregerne til et helt fantastisk stykke strik - og Susling, jeg kunne da også godt se mig selv i noget der ligner :)

    SvarSlet
  4. Jeg er vild med din streg! Den ser rigtig lækker ud.
    Vi har også problemet herhjemme - det der modefænomen med gamacher og t-shirts passer bare ikke rigtigt til det danske vintervejr, men ikke om jeg kan lokke min datter i andet...

    SvarSlet
  5. Annette, ja gid moden ville gå hen og blive en smule mere praktisk :)
    Men jeg tror faktisk ideen her kan sælges herhjemme, og så er det vist bare om at slå til :D

    SvarSlet