torsdag den 3. december 2009

Gaveregn


Jeg gik i brædderne i går – fuldstændigt.

Tog hjem fra arbejde, købte ind, snakkede med ungerne, følte mig overskudsagtig.. lige indtil jeg fik 5 minutter alene, faldt sammen, kravlede i dynerne og aldrig rigtig kom op igen.

Daniel lavede mad - brændende kærlighed - skrællede kartofler der skulle moses. Jeg dukkede en smule op til overfladen, for at vise hvordan man gør. Det blev godt.

Emilie laver gaver. Klubbens kreative værksted har stor glæde af hende, hun bruger alle deres materialer og skal hele tiden have indbetalt til hobbykortet.

Hun er ved at have styr på alle julegaverne, men det stopper hende ikke.
I denne uge laver de armbånd, knytter og sætter perler på snor. Er der noget Emilie altid har været god til, så er det at knytte. Hun har allerede fabrikeret flere til sig selv og endnu et par stykker er på  tegnebrædtet.

Jeg er også blevet begavet. Hun kom ind i går, midt i arbejdstiden med en gave jeg skulle åbne lige nu. Hun ved min yndlingsfarve er grøn og måske en smule brun. Det passer lige præcis og er så fint og gennemtænkt.

knyttet armbånd

8 kommentarer:

  1. Dejligt med børn, der kan lave mad og gaver, det har en træt og udkørt mor brug for :-)

    SvarSlet
  2. Det er nemlig rigtig dejligt Lene :)

    SvarSlet
  3. Hun er en perle er hun.. ;)

    Ses vi i aften ?

    Knus Henriette

    SvarSlet
  4. Du har nogle gode og dejlige børn :-)

    SvarSlet
  5. Hvor er det fint! Det er så dejligt med børn, der selv laver gaver - og som ovenikøbet er ganske gavmilde. Sikke en gave :-)

    KH Gittemay

    SvarSlet
  6. Dejlige børn du har, god bedring, håber du snart bliver frisk igen.

    SvarSlet
  7. Jeg synes jo også det er nogen skønne unger.. og gavmild det er hun - Tøsebarnet :)

    SvarSlet