mandag den 10. juli 2023

Masker på en søndag - Uge 28

 

Ugen kort:

  • Jeg har stadig ferie, startede ugen i Aarhus og sluttede i Hamburg.
  • I Aarhus nåede jeg op på toppen af Salling og ned i krypten i Vor Frue Kirke. 
  • Vel hjemme inviterede Anders på  jazz, et af de steder det blev spillet op i forbindelse med  Copenhagen Jazz Festival.
  • Vi nåede at høre jazz endnu en gang, og bagefter spise det lækreste vietnamesiske mad.
  • Jeg mødte en dame, der viste sig dummere end de fleste. Totalt blottet for både pli og dannelse. Jeg er stadig ikke rigtig kommet mig over at man kan få sig selv til at udvise så meget mangel på respekt.
  • Jeg havde Oscar på besøg til overnatning. Han synes det var lidt mærkeligt at han skal til Provence med en hel del af familien og jeg ikke skulle med. Jeg mente måske nok at morfar helst ville have sine egne med. 
  • Jeg har allerede spundet mere end jeg forestillede mig da Tour de Fleece stod for døren. Og jeg har deltaget i online spindefællesskaber, som er rigtig hyggelige. 
  • Jeg fik en hurtig tid og fik tjekket mine linser, inden vi tog på ferie. Alt er godt, og det er rart at vide. 
  • Jeg havde en aftale med Sille, som vi endte med at udsætte. En aftale med min mor kom i stand på  meget kort tid. Det var skønt at se hende. 
  • Af en eller anden grund anerkender min telefon ikke at min mor har en telefon. Hun kan ringe og sms'e til mig, jeg kan ikke den anden vej. Mærkeligt!
  • Vi havde den mest syrede tur mod Hamburg, der både involverede manglende materiel, aflyst tog og  aflyste pladsbilletter, sporarbejde med ventetid rundt om i landet, der blev kørt ind i god tid, og en nedfalden køreledning på Hamburg Hbf, der betød ventetid ved en lille station lige uden for Hamburg.
  • Vi ankom til 34 graders varme, bliver slået en smule af varmen, tager bad og skifter tøj midt på dagen og er endt med at spise aftensmad alt for sent, fordi siesta er nødvendigt. 
  • Vi glæder os over udsigt til regn, torden og lavere varmegrader i morgen.
  • Vi har været i havnen og besøgt et museumsskib, vi har spist frokost i en biergarden, vi har set et springvand med pingviner og opdaget hvordan lokalbefolkningen omdanner en rimelig stor sø i en park til badeland i heden. '
  • Vi har gået aftentur ved vandet med håb om en smule vind og vi har gået temmelig mange skridt, selvom vi tager U- og S-bahn så tit det lader sig gøre. 

 







Læse: 

Jeg læste nummer to bøg i rækken om Michael Sander og Ledne Jensen i løbet af ugen og g har taget hul på bog nummer tre på vej herned. 

Historien er ganske som de andre ganske forfærdelig, men afsindig velskrevet og side efter side venderr nærmest sig selv.

En lidt for let mordgåde, viser sig måske at være noget helt andet. Lene og Michael tackler opgaven fra hver sin side, samtidig med at de både er tiltrukkede af hinanden og på ingen måde vil have noget med modparten at gøre. 

Mens de tidligere har haft et godt samarbejde kan tilliden til hinanden lægge på så lille et sted, at samarbejde er ikke-eksisterede. 

Der er stadig en bid tilbage, men om de finder ud af at dele de oplysninger de hver især har samlet og sætte dem sammen til et puslespil, der  er svært at samle er stadig uvist.


Strikke:

Jeg plejer altid at have et par strømper på  pindene. Strømper er gode at have med. Men da de igangværende strømper blev færdige, havde jeg mere lyst til at tage  hul på det fed garn jeg købte i Yarnfreak i Aarhus. 

Jeg vandt garnet op og har slået op til Be Simple Variation Shawl. Det er let at memorere, består stort set kun af retmasker og er fantastisk at have med og strikke på hver eneste gang vi sidder i et tog, venter på mad eller noget andet.

Jeg er spændt på hvor langt jeg kommer i løbet af sådan en ferieuge. 





Ingen kommentarer:

Send en kommentar