mandag den 3. juli 2023

Masker på en søndag - uge 26

Ugen kort:

• Min sommerferie begyndte.
  • Jeg kørte ud på skolen og holdt møde med mine fremtidige teams. Der er to, der arbejder meget tæt sammen.
  • Jeg hentede Oscar i børnehaven, kørte til Kongens Have, legede, hyggede og havde en flok skønne timer, inden Emilie og jeg afleverede ham hos far.
  • Jeg pakkede og tog til Aarhus og aleneferie fem overnatninger.
  • Nina og Michael inviterede på middag og et kig på deres nye lejlighed. Det var et skønt gensyn.
  • Jeg ville til Brædstrup og fandt både frem og tilbage, selvom det var sværere end jeg troede. Udflugtsmålet var Garngalleriet Mikrofarveri og jeg kom tilbage med spindefibre til et planlagt projekt og et andet, jeg ingen anelse har om hvad bliver til.
  • Jeg har dasket rundt i Aarhus, formøblet et gavekort i Yarnfreak, været til tops i domkirken og under jorden i Vikingemuseet.
  • Jeg har sovet alt for lidt - sådan en ferie er ikke afslapning.
  • Jeg har besøgt Silkeborg, Himmelbjerget og sejlet med Hjejlen på en skøn tur over Himmelbjergsøerne.
  • Den Gamle By er stadig et besøg værd. Jeg havde en skøn dag med gamle huse og nyere bydele.
  • Jeg har nydt at bo midt i byen.
  • Kufferten er igen pakket og jeg er klar til at tage hjem igen i morgen.
  • Endelig er Tour de Fleece begyndt samtidig med de cyklende mænd i Frankrig. Jeg deltager med det, jeg er i gang med, og har endda været med i spindeforeningens online aftenarrangement.  Det var hyggeligt, og det gider jeg godt igen.

Læse:

Trofæ af Steffen Jacobsen er første del i serien om Politikommissæren Lene Jensen og privatdetektiven Michael Sander. Det er en ubehagelig bog, som både får mig til at få lyst til at smide den langt væk og vende side efter side.

Den tegner et billede af nogen virkelig afsporede mennesker, der lever i deres egen virkelighed. Og jeg kan være i tvivl om den kan ende godt.

Jeg har næste bog i serien liggende derhjemme. og tænker at den måske kommer med, når Anders og jeg i uge 28 har ferie sammen -hvis ikke jeg både når at starte og slutte den.

Strikke:

Sidste uge havde jeg slået op til en modificeret Shiftigan. Jeg var sikker på at Shifty-modellerne blev strikket med vævestrik, og var både skuffet og undret da det viste sig at der ikke var noget vævestrik i cardiganen.

Jeg slog op, jeg strikkede, synes sådan set det blev pænt, men havde ikke rigtig lyst til at strikke på den.

Hos Birthe P i torsdags, viste det sig at Shifty-modellerne er vævestrik, bare ikke cardiganen. Det gjorde mig så irriteret at jeg startede med at købe endnu en Shifty-opskrift, afprøvede mønstret mig i det jeg var i gang med, og ret hurtigt besluttede at jeg nødt til at starte forfra.

Jeg trævlede det hele op, Jeg var nemlig heller ikke helt tilfreds med halsen. Det fik jeg nu muligheden for at lave om, og startede forfra.

Vævestrik er i sagens natur en mere langsom affære end alt muligt andet. Men fordi de føles så meget mere rigtigt, og  jeg synes at det bliver flottede, er det som om det også er hurtigere at strikke.

Det er muligvis forkert - og jeg  har heller ikke nået at strikke alt det, jeg trævlede op.