lørdag den 21. maj 2022

Hoptimist

 

Min mor kom forbi med en rød optimist. Jeg er ikke helt sikker på hvor hun har fundet den, men meningen var at Oscar kunne lege med den. 

 

 

Han har ikke vist den store interesse. Indtil i tirsdags, da han opdagede den på ny, og synes den var ret sjov. Jeg fortalte den hedder en hoptimist og at den hopper. 

Det var han ikke enig med mig i. Den løftede jo ikke fødderne, det skal man, når man hopper. Resolut rejste han sig og viste mig hvordan man hopper. han er god til at hoppe.

Jeg blev siddende på gulvet, gav ham ret, og forsøgte at bilde ham ind, at sådan en hoptimist åbenbart ikke er så god til at hoppe, at den hopper uden at løfte fødderne - hvorefter jeg siddende på gulvet forsøgte at vise hvordan.

Det synes han var sjovt. Gør det igen, sagde han, grinede mere af mig, mens jeg ledeløst sad på gulvet op hoppede, og blev enig med sig selv om at den røde hoptimist var lidt sjov. 

 

 

 



Ingen kommentarer:

Send en kommentar