mandag den 2. maj 2022

masker på en søndag - Uge 17

 

Ugen kort:

  • Selvom ugen har været uden undervisning, har den været lang. Den manglende undervisning handler om en A-uge (anderledes uge) som jeg ikke har timer til. Så mens jeg har lavet alt muligt andet, og forsøgt ikke at bruge for mange timer, har store dele af skolen haft minisamfund og været glade, når jeg mødte dem. 
  • Tirsdag planlagde jeg at arbejde hjemme om formiddagen, og måtte derfor køre en tur ud på skolen mandag aften, da det viste sig jeg var gået fra computeren. 
  • Oscar er glad for gryden vi købte og de løse knapper til komfuret, som jeg stadig ikke har sat på. Måske meget godt, for de skal sidde et helt andet sted end jeg havde tænkt - har han fortalt mig flere gange...
  • Når Oscar leger med gryden og komfuret koger han oftest havregrød eller pasta. Altså købte jeg en pose skruer til ham, gav ham den og sagde at den var til at lege med. han kiggede meget alvorligt på mig og sagde: Det er lege-pasta! Og havde nærmest ikke tid til at spise.  
  • Der var valg til MED-systemet i kommunen og min skønne zumbainstruktør kunne regne ud at jeg ikke kunne nå at være med til dans. Hun havde overtaget puls og styrke-holdet lige efter og skrev om ikke jeg skulle med der i stedet. Jeg nåede det lige.
  • Torsdag holdt vi Grøn Festival, og selvom jeg egentlig ikke har timer til det, tænker jeg, jeg finder dem, mødte tidligt op, fik hængt vimpler op og sammen med skolens grønne dame og vores nye mand i Teknisk Service satte vi to af de store pavilloner op til alle organisationerne udefra. 
  • Senere fik jeg ansættelse i banken., da køen var noget længere end forudset og tre børn af den mindste størrelse ikke helt så hurtige som tre af voksenstørrelse. Til gengæld var de gode til at stemple. 
  • Vores nye skoleleder kom forbi til fest og jeg blev præsenteret og hilste på. Førstehåndsindtrykket er godt, han starter i morgen. Det er alt sammen spændende. 
  • Jeg fik Berit til at køre og hele symaskineparken (symaskine og overlocker) er indlagt til service. Jeg tror Corona har betydet at syning også er blevet hot. I hvert fald er der op til fire uger før de er færdige - blev jeg lovet. Til gengæld blev servicemanden helt glad, da han så min maskine og sagde at selvom den er tredive år gammel er der mange år i den endnu.
  • Jeg har fået tilbagemelding på symaskinen, den er klar til afhentning. Jeg har ikke hørt noget om overlockeren. Jeg tænker det er bedst at hente dem fælles. 
  • Weekenden har været godt fyldt med besøg både i Stenløse og på Frederiksberg. jeg har strikket, snakket, leget og hygget.

 





 

 

Læse:

Jeg er nået halvvejs gennem Sort Sti. Den er et mix af fortid og nutid, som ind imellem kan være lidt svært at skelne mellem. 

Jeg har ingen ide om jeg har mødt gerningsmanden, eller om historien vil afsløre mere. Men jeg er underholdt, og det er vel egentlig vigtigst.

 

Strikke:

Jeg har strikket en del på CrossBack Tank. Garnet er en blanding af hør og bomuld, og jeg må nok se i øjnene at den skal være færdig lige med det samme. Hør er hårdt for håndled. 

Opskriften er oprindeligt strikket nedefra og op i flere stykker. Jeg har vendt den om, strikker oppefra og ned i et stykke. Jeg fulgte opskriften og skulle måske have målt lidt mere end jeg har gjort. I hvert fald viser ærmegabene sig at være ret dybe.

Jeg er som udgangspunkt ikke fan af ærmeløst strik, og havde i forvejen tænkt at der skal en eller anden form for ærme på. Med de dybe ærmegab giver det sig selv - det vil sige et mere regulært ærme end jeg i første omgang havde tænkt. 

Ellers er den rigtig fin. Jeg er godt tilfreds med halsudskæringen, som jeg har gjort temmelig meget dybere end opskriften. 

Bagstykket er strikket i to dele, som skal sys sammen hen over ryggen. Jeg har samlet masker op og alt afhængig af hvordan jeg lægger det strikkede kan det ses mere eller mindre. På billederne er det ret tydeligt. Jeg tænker det bliver synligt, men håber at et bad udjævner lidt. 

Måske den skal holde pause i næste uge - hvis jeg kan holde mig fra den...







Ingen kommentarer:

Send en kommentar