mandag den 16. maj 2022

Masker på en søndag - Uge 19

 

Ugen kort:

  • Jeg fik endelig gjort mine timer op og skrevet ind i det rigtige program. Jeg har skrevet ned og synes selv jeg havde styr på det - jeg havde styr på det, timerne passer. Sådan  nogenlunde. 
  • Skolebestyrelsen mødtes med nye medlemmer og ny skoleleder.
  • Amalie fyldte 30 og vi sørgede helt som vanligt for maden. 
  • Der er snakket skolehaver, håndværk og design og grønt tag på overdækningen uden tag.
  • Al begyndelse er svær - vi har prøvet før, nu prøver vi igen og lavede udeaktiviteter på tværs. 
  • Ugen havde kun fire hverdage.
  • Weekenden er godt brugt, jeg har været på Frederiksberg hos Sille og Rose, med Emilie i Indre by og male musel og tømt vasketøjskurven, så næste uge også kan blive velduftende. 










Læse:

Natriumchlorid - salt - er et gennemgående tema i niende del om Afdeling Q, Carl Mørk, Assad, Rose og resten af holdet. 

Ubehagelige mennesker dør, en udsøgt klub begår selvtægt og hvad er det med det der salt. Salt har haft mange og magtfulde betydninger gennem historien, men er historien betydningsfuld i den her sag og hvor langt tilbage går sagen - er den overhovedet ovre?

Der er mange spørgsmål og mange underliggende historier. Det er længe side jeg læste ottende del af serien og jeg skulle lige holde tungen lige i munden for at huske og blive opdateret på hvor vi er.

Natriumchlorid er en letlæst bog. Det er vist meget godt, for jeg tænker ikke der går læng tid inden Biblioteket vil have den igen.


Strikke:

Med et færdigt par strømper er det tid til det næste par. Denne gang er det Frodo der står for tur. Frodostrømperne er med hulmønster, og jeg overvejede at springe over. 

Men nu har jeg lissom besluttet at han skal have alle ni, og vi ved jo allesammen at strikkeopskrifter er vejledende...

Bare for en sikkerhed skyld har jeg alligevel valgt at strikke i et noget billigere strømpegarn fundet i Rema1000. Garnet er på ingen måde så blødt som jeg er blevet vant til, men farverne spiller og jeg har droppet hullerne. 

På bagsiden af benet er et mønster af den slags der ligner snoninger, men opstår ved sammenstrik og omslag. Jeg strikker omslagene drejede. Det betyder at de fremstår som masker og ikke huller. Jeg tænker at det vil Anders sætte pris på.

Mønstrene på for og bag er hverken ens eller går over samme antal pinde. Jeg måtte gennem halvanden gang af det længste mønster inden det sad fast, så nu gælder det om at køre på, inden jeg glemmer det igen.

 

 

 



Ingen kommentarer:

Send en kommentar