fredag den 20. maj 2022

Endnu et kuld er klar til at indtage Verden

 

Niende klassernes sidste skoledag er altid et tilløbsstykke. I år var ingen undtagelse. 

Jeg startede tidligt, havde ting jeg skulle have styr på og nåede både det ene og det andet, inden årets revy stod for døren. De gjorde det godt, havde mange gode pointer og sjove indsalg. Personligt kunne jeg godt have tænkt mig lidt mere. De meget korte scener kunne godt være foldet lidt mere ud, men sådan er der så meget. 



Det er efterhånden mange år siden nomineringer blev en del af revyen, i år var ingen undtagelse. Det er ikke altid at nomineringerne har været en god oplevelse. Det var det i år. Jeg har svært ved at sige hvad det var de gjorde, men det virkede, det var sjovt og uden tvivl var valget at nominerede rigtig gode. 

De to idrætslærere var på forhånd temmelig sikre på at blive årets par eller noget i den stil. Hvis vi vinder, bærer du mig så op ad trapperne? Spurgte Louise. Selvfølgelig, svarede Rasmus, og det gjorde han, mens jeg stod med Louises kamera og filmede det hele. 

Efter revyen var der fodbold - personalet i grønt, eleverne i mere eller mindre sjove udklædninger. Louise skulle spille med, hendes klasse manglede en lærer, jeg overtog os så fodbold sammen med 3.B. Det var hyggeligt, og de var gode at være sammen med. 

På banen gjorde eleverne hvad de kunne, men måtte se sig slået 5-0 af personalet. Vi nød godt af unge vikarer og en tidligere elev, der har været vikar de sidste mange år, med et studie på sidelinjen, som garderede målet og tog hvad som helst. 

Hjemme mente Emilie at selvfølgelig gjorde han det, det gjorde han også dengang han ikke var særlig stor og stadig gik i skole. 

 

 

Herfra ændrede traditionerne sig. Der plejer at være skum. Barberskum. Klamt og ondt i øjnene, men noget afgangseleverne har set frem til siden de startede i skole. Gennem de sidste år har der været arbejdet på at omdanne kampen til vandkamp, som er noget mere bæredygtigt end barberskummet som på ingen måde er godt for miljøet.

I år var der vand. Personalet stillede op som modstandere og havde indkøbt sprøjteredskaber af den slags der normalt bruges til ukrudtsbekæmpelse. Det var en fest, og jeg er temmelig sikker på at afgangseleverne levede fint uden skum. 

Niende klasserne skulle videre, skoledagen afrundes og i Klubben sluttede vi dagen ved bålet med snobrød og temmelig mange flere børn end vi længe har haft derude. 

Det blev en skøn afslutning på en lang dag. 






Ingen kommentarer:

Send en kommentar