tirsdag den 31. maj 2022

Hverdagssnak

 

Det er tirsdag og Oscar har været på besøg. Det var et par hyggelige timer, og han havde ikke rigtig tid til at tage hjem igen.  På den anden side ville han ikke blive tilbage, hvis hans far gik hjem. 

Næste uge er han i Jylland på ferie med sin mormor og resten af familien, så vi ses ikke. Jeg tænker de får en hyggelig uge, selvom Daniel ikke er helt sikker på han synes det kan kaldes ferie. 

 

 

Tidligere i dag stod jeg over for en problemstilling, som ind imellem kan få mig til at tvivle på egne evner. Senere snakkede jeg med en fantastisk kollega, som jeg stor tiltro til og som er afsindig dygtig til sit arbejde. Hun oplevede samme problematik, og selvom det er en ærgerlig situation, der burde være anderledes, kan en del af mig ikke lade være med at være glad for at det ikke bare er mig. 

Herfra er det så vigtigt ikke bare at lade stå til, men igen og igen finde nye veje og nye muligheder for at komme omkring problematikken og finde gode løsninger. 

I morgen har vi afsat nogle timer efter arbejde til at tale pædagogik, visioner og handleplaner. Det glæder jeg mig til, også selvom dagen bliver lang, for det er så vigtige emner, som er blevet glemt de seneste år, hvor vi har gjort alt hvad vi kunne for at være i en tid, der var noget alternativ, men som også gav liv til nye ideer.

De nye ideer og tanker har ikke kun været midlertidige, de har også givet grobund for meget godt. Samtidig må vi erkende at vi gennem et par omskiftelige år har flyttet os, og er klar til nye udfordringer. Udfordringer der også skal indeholde den grønne profil, som godt kan glemmes i en travl hverdag.

Og mens vi hurtigt kan ende med at blive både højtravende og med store ord, må vi ikke glemme hverdagen, og alt det vi står over for med problemstillinger og almindelig glæde mellem hinanden.

Det er ikke sikkert tre timer i morgen aften er nok. Højst sandsynligt ikke, men det er en god start på noget, der gerne skal ende ud i noget vi endnu ikke er helt sikre på hvad er.

 

Billedet er fra en solskinsdag i København.

 

 

 



Ingen kommentarer:

Send en kommentar