torsdag den 30. december 2021

Skumfidus til Rose

 

I år var der ikke mange hjemmelavede julegaver at give. Et par stykker blev det alligevel til. 



Af resterne  af årets nissehue til Oscar, strikkede jeg endnu en. Denne gang til Rose. 

Jeg byttede om på farverne, brugte alt det røde, og har en lille smule tilbage af det grå.

Rose har ikke et lille hoved, så jeg strikkede den store størrelse, og tænkte at kunne jeg passe den færdige hue, kan hun nok også - jeg havde det mindste hoved, dengang jeg gik på HF, og der skulle tages mål inden eksamen. 

Mon ikke det sådan cirka går lige op.







Design: Skumfidus af Bente Geil.


Garn: Fraya Mindful 100% Merino fra Stof og Stil. I år var huen rød og grå.

Der gik 57 gram til huen - 35 gram af den røde og 22 gram af den grå.

Huen er strikket med to tråde. 


Pinde: 5 mm.


Størrelse: Den store størrelse. 



Bemærkninger: Jeg strikkede et par pinde mere end opskriften før jeg begyndte indtagningerne, og tog lidt hurtigere ind til slut. 

Fordi jeg løb tør for den røde, fik huen en flok striber af den grå i spidsen. 

Jeg endte med at finde en anden rød til at sy sammen med. Det kan desværre ses., men sådan blev det. 

Jeg tror den passer, jeg har ikke set Rose med den på. 

Måske sker det en dag.


Vil du se flere billeder af huen, kan de ses på Ravelry.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar