torsdag den 16. december 2021

Børste af to typer træ

 

Efter det første forsøg med en børste, fandt jeg to forskellige stykker træ i restekassen, og besluttede at sætte dem sammen, og lave en lukket børste, hvor bindingerne ikke kan ses. Måske er det fyr og eg, jeg er ikke sikker. 

Jeg lod træet styre, lavede den så stor som den kunne blive af de to mindre stykker træ, og er ret tilfreds.



Jeg tog ingen billeder undervejs. Det kan jeg godt ærgrer mig lidt over - det har jeg heller ikke rigtigt gjort med den næste - jeg prøver at huske det, for jeg kan godt lide at have dem efterfølgende.

Jeg burde have brugt et stemmejern, men endte med min lommekniv, til at lave spor mellem hullerne, så bindingerne blev plane, og jeg kunne lime en anden del ovenpå, og dermed skjule bindingerne. 

Jeg kan godt lide de skjulte bindinger. Jeg tager mig selv i at sige, at børsten har fået låg på. Også selvom låget ikke kan tages af. Det hedder nok en top.




Jeg endte med en børste der passer lige i hånden. Den er på størrelse med et stykke sæbe. Jeg ved stadig ikke hvad den skal bruges til. Det er heller ikke så vigtigt, det vigtige er at lave dem. 

Det er stadig sjovt, jeg prøver stadig af, og kan godt lide tanken om en bunke af forskellige designs til at vise frem, når der næste gang skal laves børster. 

Børn har en tendens til at lave det de ser, og sjældent finde på noget selv. Jeg er ikke sikker på det kun er børn, og det giver fint mening at man starter et sted, der ikke kræver alt for meget ud over alt det, der skal læres, når noget er helt nyt og ubekendt. 




Derfor er det godt at have flere valgmuligheder - så alle ikke ender med at lave det samme. 

Igen siger erfaringen, at er der flere muligheder at vælge mellem, bliver der tænkt flere tanker og udfoldet nye muligheder.

Jeg tænker det giver mening. 






Ingen kommentarer:

Send en kommentar