mandag den 13. december 2021

Masker på en søndag - Uge 49

 

Ugen kort:

  • Jeg har lavet endnu en børste.
  • Endnu en er på vej, da skolelederen udfordrede til en ny.
  • SFO-lederen og jeg klarede Triomødet alene, mens tillidsmanden var til ansættelsessamtaler.
  • I fjerdeklasserne taler og leger vi om emner som konflikter og kroppens udvikling.
  • Berit og jeg tog på juletur til et julepyntet København med otte glade børn.
  • Et møde, der skulle have handlet om et vigtigt emne, kom til at handle om noget helt andet, som sådan set også er vigtigt... men ikke det der var ønsket.
  • Lærerne har valgt ny AMR, og jeg får dermed en ny sparringspartner. Jeg tror det bliver godt.
  • Vi ser frem til endnu en omgang onlineundervisning, nødpasning og nødåbent. Ledelsen tog fat på endnu en omgang skemaer.
  • Jeg synes selv jeg havde en fantastisk ide til online håndværk og design. Skolelederen bakkede op. Først timer senere kom jeg i tanke om, at jeg selv skal bruge planen. 
  • Vi tændte bål og serverede glögg og æbelskiver for forældrene. 
  • Min mor har meldt ud at rejsen til Island er delvis betalt. 
  • Jeg har bestilt et blåt sygesikringsbevis. 
  • Julefrokosten blev aflyst til fordel for online banko.
  • Jeg fik ingen fulde rækker eller plader, men det rigtige nummer, og vandt en fridag.
  • Jeg er elendig til at holde fri. Jeg kan godt ende med at få brug for hjælp til at holde den.
  • Vi samledes efter test hos min mor, spillede pakkespil og familiehyggede.









Læse:

Krigen er slut, og på en eller anden måde synes jeg fortællingen bliver lidt mere spændende. Jeg er tydeligvis ikke god til at læse om skyttegrave og kanoner.

Der er stadig fremmede magter i Rusland, som forsøger at slå bolsjevikkerne. 

Jeg er ikke stærk i russisk historie, men jeg ved at både Lenin og Stalin sad på magten i mange år, så jeg går ud fra det ikke lykkes og venter på at de enten bliver smidt ud af landet eller selv finder hjem.

Elskende fra fjendtlige sider er sammen igen og i London er kvindernes rettigheder stadig til debat. Skal man virkelig som kvinde vælge fra, fordi ens mand har ønsker der kolliderer med andre ønsker?


Strikke:

Jeg havde egentlig ikke tænkt mig at strikke årets sidste strømpe i Majas strømpesamstrik. Jeg er stadig ikke færdig med sidste måneds strømper, og tænkte at det var bedre at arbejde på dem.

Men så købte jeg et nøgle garn, som havde en noget anden farve end forventet. Og Emilie foreslog at strikke til en kollega, som mere end en gang har ytret ønske om hjemmestrikkede strømper, har fået et enkelt par, og er så glad for dem, at  det er tillokkende at strikke flere.

Altså slog jeg op til Horne Strømper - Majas egen opskrift. De er godt på vej, og jeg overvejer at pakke ind og insistere på at de ender under træer juleaften. Også selvom hun godt kan regne ud hvad det er.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar