søndag den 5. december 2021

Farmorweekend

 

Emilie havde en aftale med Amalie, der betød at Oscar helst ikke skulle være hjemme, og dermed havde jeg en aftale med Oscar. Også selvom han egentlig mente han skulle hjem til Faster Emilie, men måtte nøjes med mig. 




Det var vist også helt i orden. Jeg hentede han i eftermiddags, han gik det meste af vejen hjem, mente det var bedst at sidde i klapvognen, mens vi købte ind og gik derefter resten af vejen til legepladsen. Efter leg og gå på line på stolperne, der rammer græsset inde, var han temmelig sikker på han ikke kunne gå de femogtyve meter hen til opgangen. Godt vi havde klapvognen med. 

Siden legede vi videre, så Emil fra Lønneberg og noget med gravkøer, nu sover han de uskyldiges søvn.




Emilie kogte havregrød til nissen og har stillet et lille tableau op sammen med barnet. Hun har fuldendt med at spise det meste af grøden, mens jeg puttede, lavet fodspor i mel og lagt en lille gave og et brev, som jeg skal huske at finde i morgen når vi vågner. 

Emilie skulle gerne være gået på det tidspunkt, hun har vagt på plejehjemmet denne weekend. Så mens hun går på arbejde leger Oscar og jeg videre i morgen, inden han skal hjem igen. 





Ingen kommentarer:

Send en kommentar