onsdag den 22. december 2021

Meriadoc Socks

 

Strømpefællesskabet til Anders er nået op på fem - nu er også Merry blevet en del af rejsen.




Dermed tæller kammeratskabet nu Gimli, Peregrin, Strider, Boromir og Merriadoc. En sjov samling som godt kunne mangle en troldmand til at holde dem lidt i ørerne. Eller en hobbbit med en ring, men han venter vist stadig. 

Det kunne godt se ud som om de skal forberede rejsen noget mere, mens Anders allerede er godt på vej mod slid og god brug.

Samme Anders har også lagt opskrift og garn sammen til næste par - nu venter han kun på at jeg slår op. Lige nu er andre strømper på pindene, og heldigvis venter han gerne. 

I vinterkulde, regn, slud og mørke, tog det tid før vi fandt tid til billeder. Vi gjorde det den anden dag, på en vintervåd anløbsbro hen over de anlagte fordybninger, der skal sørge for at fremtidige skybrud ikke oversvømmer kældrene igen. Endnu har vi vist ikke haft det store brug, men med beplantning ser det hyggeligt ud og Oscar synes det er fantastisk at løbe op og ned ad bakke. 




I øvrigt vågnede jeg op til et negativt testresultat - i dag venter test nummer to.







"It is best to love first what you are fitted to love, I suppose
you must start somewhere and have some roots, and the soil
of the Shire is deep. Still there are things deeper and heigher;
and not a gaffer could tend his gardenin what he calls peace
but for them, wether he knows about them or not. I am glad
that I know about them, a litttle"

- Merry; Return of the king



Design: Merriadoc Socks af Claire Ellen.


Garn: Wooly Sock fra Frydefuld i farve 383.

Jeg brugte the feddet - 100 gram.


Pinde: 2,5 mm, Addi lace 80 cm rundpind, magic loop.


Størrelse: 72 masker - lange ben og fødder. Anders bruger en størrelse 47 og holder meget af varme langt op ad skinnebenet.




Bemærkninger: Jeg synes ikke det er pænt, når et lige antal masker skal bruges til en hæl, der kræver et ulige antal for at opnå symmetri. Altså strikkede jeg de to midterste masker (midt i snoningen) sammen, inden jeg påbegyndte hælen. 

Det betød en maske mindre under foden.

For at opnå et ens maskeantal over og under foden. når tåen skal strikkes, gjorde jeg det samme over foden i forbindelse med tåen.

Det gør jeg faktisk altid. I en eller anden form.


Vil du se flere billeder af strømperne, kan de ses på Ravelry.






Ingen kommentarer:

Send en kommentar