mandag den 6. december 2021

Masker på en søndag - Uge 48

 

Ugen kort:

  • En samtale, jeg havde forestillet mig skulle have et andet indhold, blev noget anderledes, men ikke mindre lærerig.
  • Det lykkedes Berit og jeg at lege julenisser og pynte op med julekalender, pebernødder og julegodter hos ledelsen aftenen inden d. 1.
  • En sjov snak med eleverne i den ene 4. klasse betyder at jeg har lovet dem at forberede seksualundervisning i en præ-teenage kontekst.
  • I den anden 4. klasse taler vi konflikter. De har små konfliktfyldte rollespil, som vises for hinanden, med mulighed for at byde ind.
  • Oscar har besluttet at Anders laver god mad.
  • Jeg havde glemt at 1. december er klippeklisterdag og dermed ikke betød håndværk og design. Det havde skolelederen, der er med som gæstelærer også.
  • Heldigvis huskede jeg det tidsnok til at møde en time senere.
  • Jeg sagde farvel til to kolleger, der begge skal videre ud i verden.
  • Et aftenpersonalemøde gav en god fornemmelse for fremtiden.
  • Den planlagte tur ud af huset i klubregi blev aflyst. Jeg er ikke sikker på vi kommer af sted næste uge heller.
  • Jeg har leget med restetræ i sløjdlokalet og gjort klar til en ny lille børste. 
  • Mit ene håndled besluttede sig uden grund til at gøre ondt, hvilket førte til mindre strikketid. Det er heldigvis gået næsten i sig selv igen.
  • Jeg opgav zumba, klar over at mundbind gør mig en smule paranoid.
  • Men åbenbart ikke paranoid nok til at huske de der nyindførte mundbind. (Bare en gang, siden har jeg husket det - al begyndelse er tydeligvis svær)
  • Min mor og Annelise har bestilt billetter til Island til sommer. Vi flyver klokken 7.30, så jeg tænker vi skal tidligt op.
  • Det er lidt mærkeligt allerede nu at vide, hvad første uge af sommerferien skal bruges til.
  • Oscar var på besøg fra lørdag til søndag og havde masser af tid til leg.









Læse:

Krigen lakker mod enden. Bolsjevikkernes Rusland er uglesete i det mere vestlige Europa, hvor flere forsøger at være med til at afspore Lenin. Jeg kan godt lide skønlitteratur, sat i historisk kontekst, der betyder jeg kender en del af fremtiden, og alligevel ingenting ved.

I denne sidste krigstid er jeg smule bekymret for hvor mange, der overlever. Hvor udsatte er mine hovedpersoner, og hvor mange af dem har betydning for den kommende historie?

Jeg nærmer mig enden af den første bog i en trilogi, og selvom jeg føler mig underholdt og spændt vender siderne, savner jeg noget lidt mere letlæst.

Jeg tænker der bliver brug for en pause inden næste bog i serien og må hellere se at bestille et par lettere bøger hjem fra biblioteket.


Strikke:  

Jeg har rigeligt garn tilbage fra Westknit-sjalet og besluttede for efterhånden længe siden at strikke med på Gnomen fra Imaginary Landscape denne jul.

Jeg strikkede for et par år siden min første gnome, men har ikke strikket nogen siden. De er ellers ret hyggelige. De fleste i hvert fald. 

Der dumper en del ind af den virtuelle brevsprække hver dag, der er ikke meget strikketid i det daglige clue, faktisk er der helt uden strik, men men historiefortælling eller noget andet - så vidt jeg hår forstået.

Foreløbig har jeg strikket noget, der muligvis er arme, et skæg med en næse og noget jeg ikke har styr på hvad er, men mest ligner en lille taske, der kan indeholde det allerede strikkede.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar