torsdag den 8. marts 2012

Topklar


Ugen har været præget af tidlige dage. I dag er der tid. Vaskemaskinerne snurrer i kælderen, mens jeg bare nyder at have tid til at ordne og klare i langsomt tempo.


Topklar


De tidlige dage til trods, har der ikke været skåret i den anden ende, og aftenerne har været brugt helt stille i sofaen med nål og tråd. Det har været en god måde at falde til ro, at finde mig selv og projektet er vokset med en fart, der er kommet bag på mig.

Nu er det færdigt. Den ene side altså. Der mangler stadig en bagside og noget quiltning. Det sidste gruer jeg lidt for. Mest fordi jeg aldrig har prøvet det før. I hånden. Det skal være i hånden. Det ville være helt forkert at sy et helt tæppe i hånden, og så stoppe det i maskinen til sidst.

Jeg ved hvor jeg kan finde hjælp. Så gruen er nok mest noget i mit hovede.


Topklar


Hvad jeg ikke ved, er hvor jeg skal finde stof til bagsiden. Jeg ved nemlig lige præcis hvordan det skal se ud. Jeg har bare ikke fundet det endnu.

Det samme gælder mit hemmelige projekt. Også det er stoppet lidt op, på baggrund af materialemangel. En mangel den lokale afdeling af Stof2000 har vist sig ikke at kunne afhjælpe. Jeg tror det er på tide med en tur mod Roskilde. Nu er spørgsmålet bare hvornår. Eller hvordan. Jeg har ingen fridage til Roskildeture inden for rækkevidde, men måske kan det nåes en formiddag inden arbejdstid. Jeg tæller og regner lidt, og når nok det hele - engang med tiden.

Toppen får lov at hænge. Pænt foldet sammen over en stol. Mens jeg undrer mig over hvordan det så forholdsvist hurtigt lykkedes mig at sy de sekshundrede enogfirs sekskanter sammen. Det er mange. Tænker jeg.

For fjorten dage siden, hang kun lidt under halvdelen sammen...

4 kommentarer:

  1. Hold da op, kvinde - du er godt nok hurtig !!!!
    Hvor bliver det flot :-)

    SvarSlet
  2. Morgen Pernille,

    En formiddagstur til Roskilde lyder dejligt :o)
    Hvornår kan det passes ind i din kalender ?

    Kh,
    Bettina

    SvarSlet
  3. Lad os lige snakkes ved Bettina. Men engang i næste uge ville være dejligt.. eller ugen efter :)

    SvarSlet