fredag den 6. januar 2017

Horn til sikkerhed


Mit nyeste afsluttede projekt er uden knapper. Men det skal gerne holdes sammen. Og – forestiller jeg mig – bruges til halvfjerdsdagen i morgen.


Garnsmykke fra Hornvarefabrikken

Garnsmykke fra Hornvarefabrikken


Det fik mig til at købe en sikkerhedsnål. Men ikke hvilken som helst sikkerhedsnål.

En sikkerhedsnål af horn. Fra Hornvarefabrikken.

Der var hurtig forsendelse, nålen fungerer helt som tænkt og den er silkeblød at røre ved.


Garnsmykke fra Hornvarefabrikken

Garnsmykke fra Hornvarefabrikken

Garnsmykke fra Hornvarefabrikken


På markeder og messer har jeg flere gange stået med de fine nåle af horn i hænderne. Det er så fantastisk fint håndværk og hvorfor det først er nu jeg endelig har en selv, ved jeg faktisk ikke.

Men nu er den her, den er superfin. Den er nærmest som et finere smykke. Sådan en der ikke skal bruges til hvad som helst, når som helst.

I hvert fald ikke endnu.


4 kommentarer:

  1. Hvilken fryd og glæde, hvor er den smuk. God 70 årsdag i morgen.

    SvarSlet
  2. Marianne, den er så fin og blød :)

    SvarSlet
  3. Hornvarefabrikken laver så mange smukke ting, og din sikkerhedsnål er bestemt ikke en undtagelse; hvor er den flot

    SvarSlet
    Svar
    1. Lydert, jeg har før svælget over deres ting, men jeg ender altid med at blive så fornuftig og økonomisk :)

      Slet