mandag den 24. august 2015

Mens det regner


Udenfor har fjern torden bevæget sig nærmere, og mens jeg sidder foran computeren falder de første dråber, kun for at blive til heftig regn og forstærket torden.


Stranden ved Lønstrup


Jeg varmer mig lidt ved tanken om, at jeg kan vente mindst en halv time, inden jeg skal ud af døren. Måske det så vil være drevet videre. Måske ikke, for nu kan jeg høre hagl mod de skrå ruder, jeg endnu har stående åbne. Jeg rejser mig og trækker næsten helt til.

Tilbage står minderne om en uge i strålende sol. En uge, hvor vi var så heldige med vejret at det næsten var for meget. Det var ikke på nogen måde for meget, men snakken om heldet var oppe og vende mere end en gang.

Jeg tænker tilbage på en uge i Vendsyssel med base i Lønstrup og med en samling unger, der er værd at samle på.


Stranden ved Lønstrup


Dengang vi ankom for en uge siden, gik vi tur i Lønstrup. Ungerne blev sendt på vandring medbringende et kort, det kunne have været af bedre beskaffenhed og en masse billeder af steder og ting de skulle finde. Dengang var vejret fantastisk.

Nu er et nyt hold på vej. En ottende klasse fra en anden af kommunens skoler. De skal nok få en fantastisk tur – også selvom solen ikke vil være helt så gavmild denne gang. En ottende klasse som var lige ved at få vores mad. Mad der var bestilt hjemmefra i den lokale Spar og som var både komfirmeret via mail og telefon – bare for at være sikker.

Mad der ikke blev leveret. Manglende mad der betød udsættelse af første aftens måltid og temmelgi sultne unger. Vi fik maden, men det krævede noget overtalelse.


Lønstrup og Rødovrehus

Ved Rødovrehus


Men først gik vi tur. Da var ungerne ikke sultne. Da var vejret skønt og Udsigten over Lønstrup fantastisk. Fra toppen af klitnten ligger Rødovrehus centralt placeret lige over byen. Derfra er udsigten mod havet også fantastisk. Der er ikke noget at sige til, at grosserfamilien der for mange år siden byggede huset til sommerbrug valgte netop det sted.

Jeg ønsker mig allerede tilbage.

Mens jeg har skrevet er regnet forsvundet, tordnen blevet fjern og solen skinner fra en næsten skyfri himmel. Om lidt skal jeg videre. Det ser ud til jeg ikke bliver våd i denne omgang.

Måske på vej hjem.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar