onsdag den 20. november 2013

Dagen derpå


For første gang nogen sinde har jeg ikke forstået meningen med valgplakater.


Valgplakater efter en storm...

Valgplakater efter en storm...


De har aldrig betydet det store for mig, jeg har altid vidst på forhånd hvor mit kryds skulle sættes, men de har været et hyggeligt indslag i gadebiilledet. Sådan på linie med juleoppyntningen.

Bare ikke i år.

I år kom en storm på tværs. En storm, der i forhold til valgplakater lod mig tilbage som et stort spørgsmålstegn.


Valgplakater efter en storm...


Plakater blev flået ned. Plakater blev krøllede. Plakater mistede det yderste lag og promoverede pludselig helt andre mennesker. Plakater endte i buske og langs gader. Plakater har gennem den sidste tid hængt som et stormens efterladenskab. Uden at nogen har repareret, genophængt eller taget de ødelagte ned.

Midt i vrimlen af krøllede, hullede, forkerte og manglende valgplakater mistede jeg meningen med dem.

Tilbage står jeg med spørgsmålet om hvem der skal rydde op? Hvem skal fjerne alle de plastikstrips, der sidder tilbage fra nedflåede papstykker. Plastikstykker uden ansigt, og dermed også uden ejer.

6 kommentarer:

  1. Det har jeg også tænkt på,
    Alle de plastik dimser der sidder tilbage.

    SvarSlet
    Svar
    1. Kludemutter, heldigvis kan jeg konstatere at de er væk her i Rødovre.. Så meget for al undren :)

      Slet
  2. Ja kønt er det ikke, og jeg tror ikke på at der er nogle der fjerner de strips, hvis ikke de er sammen med en plakat

    SvarSlet
    Svar
    1. Susanne, det troede jeg heller ikke, men allerede onsdag morgen mødte jeg folk fra kommunen bevæbnet med stiger og sakse. Hvordan det ser ud andre steder, skal jeg ikke kunne sige :)

      Slet
  3. Hej Pernille. Der skulle stå bag på hvilket parti, som har sat dem op.... Og det er vist kommunens folk, som klipper strips'ene af.... I hvertfald her i Rødovre
    Hilsen fra Charlotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Charlotte, det er da skønt at der er tænkt i forvejen. Og så synes jeg i øvrigt at alle plakaterne er blevet fjernet meget hurtigt. Måske er det med til at jeg egentlig synes de er meget hyggelige at have hængende :)

      Slet