onsdag den 4. september 2013

Dengang og nu


Ertholm

Da jeg var ni år, blev mine forældre skilt. Da jeg var ti, flyttede min far til Bornholm. Han blev der i atten år og boede fire forskellige steder, inden han efter at måtte sige farvel til sit livs lys flyttede tilbage til Lolland, hvor han oprindeligt kom fra.

Jeg kommer aldrig til Bornholm uden at turen bliver blandet med minder om min barndom, og alle de timer jeg har brugt på øen. Sådan var det også da vi i lørdags satte kursen mod Gudhjem, hvor min far boede i en årrække, og en tur mod Christiansø, hvor jeg ikke har været, siden jeg var barn.


Gudhjem - min far boede lige oppe bag kirken.

Expressen med fri luft og gode stole


Dengang sejlede vi med skibe som Ertholm, der stadig ligger i Gudhjem havn. Denne gang kunne vi stige ombord på Expressen og opleve en noget anderledes, hurtigere og langt mere effektiv tur.
Det gjorde ikke oplevelsen ringere.

Bare anderledes.


Se lige de skyformationer

Christiansø og Frederiksø

2 kommentarer:

  1. Skønne skønne billeder - det er snart 30 år siden jeg sidst var på bornholm. Jeg må virkelig snart derover igen. :-)

    SvarSlet
  2. Catarina, jeg synes der er skønt på Bornholm :)

    SvarSlet