torsdag den 26. september 2013

Mystikken breder sig


Westknit Mystery Shawl 2013 - clue #2


I fredags ankom anden del af Westknits mystiske sjal. Det blev det ikke mindre mystisk af.

Det var et forholdsvist nemt clue, og inden jeg gik i seng, kunne jeg klippe tråden efter sidste maske.

Ugens del handlede i høj grad om vendepinde. Vendepinde i ret, der med sidste pinde hen over alle masker, og med sammenstrikning af hullerne ved alle vendingerne, forvandlede det hele til en rigtig fin overgang. Jeg blev lidt overrasket over hvor fin.


Westknit Mystery Shawl 2013 - clue #2

Westknit Mystery Shawl 2013 - clue #2


Spændingen stiger, mens jeg på ingen måde aner hvor det bærer hen. Jeg kan faktisk godt den totale uvidenhed. Jeg kan godt lide at Stephen West i den grad formår at tænke ud af boksen og jeg kan godt lide, at jeg ikke kan forudse hvor morgendagens næste del ender.

Det kan gå alle veje. Den sjove trekant sjalet lige nu består af, har masker hele vejen rundt. Altså kan der strikkes i alle retninger. Uden de store problemer. Spørgsmålet er i hvilken.

Der er en stille forventning at spore. Næsten lige som barndommens udsigt til juleaften.

prikker

6 kommentarer:

  1. Fuldstændig enig med dig,jeg har heller ingen anelse om hvad han finder på imorgen,så venter spændt

    SvarSlet
    Svar
    1. Gitte, jeg har pakket garn og foreløbig strik til weekendsturen hjemmefra :)

      Slet
  2. Det ser rigtig spændende ud ;-0
    Kh Charlotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Charlotte, jeg er temmelig nysgerrig :)

      Slet
  3. Han er virkelig sjov med mysterier! Næste år vil jeg være med igen....
    Glæder mig til at se næste clue.

    SvarSlet
    Svar
    1. Christunte, han formår virkelig at tænke ud af boksen.

      Et af de første mysteries jeg strikkede, var det samme mønster delt i fire. Det var der ikke meget sjov ved.. men det her. Mere af det, tak :)

      Slet