lørdag den 26. maj 2012

Blåøjede


Min korte arbejdsdag i går til trods, nåede jeg mere end en gang hele SFO'en rundt på jagt efter den høje chef, der lige netop i går ikke sad på sin pind, når jeg skulle bruge ham.


Maj 2012


På en af turene rundt, stødte jeg på små mørklødede drenge, der spærrede udgangen, mens de begge kiggede hinanden dybt i øjnene.

Da jeg nærmede mig, og spurgte om jeg måtte komme forbi, kiggede den ene lille dreng op på mig og sagde "Han har helt brune øjne. Har han ikke?"

Jeg kunne kun svare bekræftende, og tilføjede at det havde han også selv. "Nej!" Fastslog den lille dreng, hvorefter han igen vendte blikket mod den anden lille dreng, mens han spurgte om det kunne være rigtigt.

Den anden lille dreng kiggede grundigt efter, inden han måtte indrømme at kunne se noget brunt.

Jeg forlod dem, mens de stadig stirrede hinanden dybt undrende i øjnene, i forsøget på at gennemskue det med øjenfarver.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar