mandag den 21. maj 2012

Eksamensfeber


De sidste to uger har Anders været på skole. Denne gang er det ikke et almindeligt skoleforløb. Denne gang er det alvor. Svendeprøven.


Haveselskabets Have, maj 2012


De første to uger har handlet om forberedelse. Om at indstille maskiner, måle og veje af. Om at få det sidste matematik og tekniske tegninger på plads. Om at blive klar.

I dag går det for alvor løs. I dag er tilegnet de teoretiske prøver. Udvekslingsberegninger og tegninger fra flere vinkler. Blyanterne er spidsede, og forventningen til at føle på, da han i morges kyssede farvel.

I morgen står maskinerne for skud. Hele to uger har de, til at lave alle de dimser, fejlrapporter og dippedutter, der skal til den endelige aflevering af noget maskineri, der helst skal virke og kunne måles inden for tusindedele.

Jeg er ikke i tvivl om, at han nok skal komme gennem nåleøjet. At han om ganske kort tid, kan kalde sig finmekaniker. Men lidt eksemensnerver er vist helt i orden.

5 kommentarer:

  1. Uha eksamenstid... Held og lykke til den unge mand :-)

    SvarSlet
  2. Vi må sende ham en opmuntrende tanke :-)

    SvarSlet
  3. Jeg sender jeres gode tanker videre til ham. Det er sikker på bringer glæde :)

    SvarSlet
  4. Med de gode gener han har fra dig så ved jeg at det kommer til at gå fantastisk. Dejlig læsning angående udflytning af voksen søn :-)

    SvarSlet
  5. Tusind tak, Marianne. Jeg er også fuld af fortrøstning, endda selvom vi snakker om kæresten min, der ikke gerne skulle indeholde nogen af mine gener :)

    SvarSlet