tirsdag den 9. juni 2009

Eksamensfeber


I disse dage er der både eksamener og prøveeksamener i kølvandet på husets mandlige  beboere.

Dagen i dag, i morgen og torsdag er for ungersvendens vedkommende bundet til prøver, der dels giver en mulighed for at prøve af, dels giver de nye lærere efter klassesammenlægning næste år, en vurdering af hvor de enkelte ligger fagligt.

Diktat i dag, stil i morgen og matematik torsdag.

Anders er for øjeblikket på skole i forbindelse med sin læretid, og var i går oppe i dansk. Efterfølgende løb der den ene sms ind efter den anden med besked om hvor dårligt det bare var gået..


glyphs     - Bras. Jeg lavede lort. 

      - Det var en elendig eksamen :-(


Derefter gik der laaaang tid med votering


glyphs      - Hm. Jeg er spændt på den ufede måde. :-(


Endelig efter 21 minutter kom forløsningen


glyphs      - Nå. Hmm. Jeg fik 10.


Lækkert tænkte jeg. Det er utroligt hvad den menneskelige hjerne kan få bildt sig selv ind.

I dag tog han så afsted igen, de sidste øvelser inden den praktiske del skal finpudses. Pludselig tikker følgende ind:


glyphs      - Ha! Jeg fik sq 12 alligevel, hah. Hehe.


Det viser sig, der havde været en del votering omkring 10 eller 12. Anders blev hevet ind igen, og satte selv fingeren på netop de dele, han ikke fik sagt klart nok første gang.

Han forstod han havde fået 10 og tog hjem, mens voteringen fortsatte og nåede frem til 12.

Han er nu ønsket behørigt tillykke!

6 kommentarer:

  1. Også herfra. Tillykke, det er eddermame sejt gået! Pøj pøj med resten :-)

    SvarSlet
  2. Anita, det synes jeg også - og tak :)

    SvarSlet
  3. For filan da! Tænk engang at være så tilbagelænet på den fede måde.
    Tillykke med ham!

    SvarSlet
  4. Trine, jeg synes han er sej :)

    SvarSlet