fredag den 28. november 2014

Juletur til Strøget


I dag har jeg været på tur. Til byen, til julen, til hygge og sammen med en flok veloplagte børn og et par glade personaler. Jeg tror alle fik det med hjem de skulle. Jeg fik i hvert fald – nu er der styr på gavekalendre til både den efterskoleramte og den hjemmefraflyttede. (Bortset fra det jeg mangler at strikke. Men det når  jeg nok. Inden jul).


Julemarked ved Højbro Plads


De store unger blev sluppet fri, mens de mindste gik sammen med de voksne. Strøget er ikke større end vi mødtes et par gange – ud over den fastlagte mødetid halvvejs gennem eftermiddagen. Hver eneste gang vi mødte børn – og de små ligeså – spiste de.

Jeg er imponeret over hvor meget sådan nogle kan indtage. Vi mødtes sidste gang da butikkerne lukkede klokken seks, og vi fandt et sted at spise – her spiste de også. Og i toget hjem bagefter, der fortsatte de blot med at indtage rå mængder af det indkøbte slik og brændte mandler.

Det var en flok glade børn, der blev hentet af en flok forældre, der havde haft en stille aften.

Og supersejt synes jeg at eneste dreng blandt mange piger havde en fantastisk tur. De skulle have været to. Men den enæggede tvillingebror lå derhjemme og var syg.

Julegaver – dem har jeg ikke styr på.

Men så er der vel basis for endnu en juletur mod byen. (og denne gang måske en, hvor jeg bestemmer hvilke butikker, der er mest spændende)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar