søndag den 23. november 2014

Forventninger


En af lørdag formiddags foredragsholdere talte (blandt meget andet) om forventninger. Om Rosenthal effekten og om hvordan vores forventninger kan farve det vi opfatter.

Jeg synes det er spændende tanker. Tanker jeg allerede har gjort mig i forhold til nogle af mine elever. Tanker som nu fik endnu mere næring.

Lige inden frokost gik vi til stranden. Jeg havde min frakke på, som altid høster jeg mange glade kommentarer. Jeg bliver altid glad for glade kommentarer.


Mig og min frakke - billede taget af Emilie i Den Gamle By i Aarhus


Tilbage på konferencecentret hængte jeg frakken tilbage i garderoben og satte kursen mod restauranten og den ventende frokost.

På vejen blev jeg stoppet af en dame, der bare ville sige at min frakke var fantastisk, og fortsatte: Hvor har du den fra?

Den har jeg selv syet. Svarede jeg

Men hvor? Fortsatte damen.

Jeg smilede lidt, da jeg sagde Hjemme ved min symaskine. Vel vidende at hun havde en klar forventning om at høre i hvilken butik jeg havde købt den.

Misforståelsen blev opklaret, og jeg gik mod forkosten, mens jeg fnisede lidt over det med forventninger.

2 kommentarer:

  1. Og din frakke er også vildt flot, kan godt forstå at du får komplimenter for den :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Lene, jeg ville også vende mig på gaden, hvis jeg mødte den :)

      Slet