mandag den 3. november 2014

Vintervarme


Sokker til Henriette


For et stykke tid siden kom Bettina forbi med garn fra Henriette. Garn, der skulle blive til sokker. Jeg har strikket sokker til Henriette før, og denne gang fordelte Bettina og jeg garnet mellem os, og med weekenden kunne vi hver bringe et par til afbenyttelse.


Sokker til Henriette


Jeg havde valgt at strikket langt. Jeg ved at det var et ønske. Jeg nåede at blive færdig inden vi tog hjem, og nu kan de første par varme, mens de næste nok må vente til efter jul.

Henriette blev glad, og så er der noget ved at strikke for andre. Hun stod også model til en flok billeder af fødder og ben iklædt falske snoninger.


Sokker til Henriette








Design: Breagach – mit eget design.


Garn: Dream fra Mayflower. Farven hedder  MS40, men så vidt jeg kan vurdere er garnet udgået fra sortimentet, selvom det ser ud til at være til salg flere steder.

Jeg strikkede med dobbelt tråd og endte med at bruge præcis 180 gram.


Pinde: Strømpepinde 4 mm.


Størrelse: M/L.


Sokker til Henriette


Bemærkninger: Jeg strikkede 24 mønstergentagelser ned over benet og ti mønstergentagelser over foden, for at nå Henriettes størrelse 39.


Har du lyst til at se flere billeder af sokkerne, kan de ses lige her på Ravelry.

12 kommentarer:

  1. De er flotte og ser dejligt varme ud :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Susanne, jeg tror de varmer godt op ad benet ude i det fri :)

      Slet
  2. Hvor ER de fede!

    Jeg må altså også ha' strikket mig et par knæstrømper her til vinter. De er jo geniale!

    Britt :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Britt, jeg tror i hvert fald de er varme :)

      Slet
  3. Wauv......de er godt nok flotte og totalt ûbercool :-)

    SvarSlet
  4. Sikke nogle fine sokker. De minder om nogle min mor strikkede til mig, da jeg var barn - jeg tror, at hun kaldte det påfuglemønster. De var skrigende gule og meget varme :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er sjovt Helle, det er et helt andet mønster jeg forbinder med påfuglemønster, men det er slet ikke umuligt at det har ændret sig.
      Med skrigende gule strømper har du nærmest sat mode langt før tid. Jeg synes jeg ser skrigende neonfarvede gummisko alle stede for øjeblikket :)

      Slet
  5. Din opskrift, er den også på dansk? Jeg er vild med det mønster :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Lene, du får det både på dansk og på engelsk :)
      Jeg synes det er sådan et hyggeligt mønster.

      Slet
  6. Ve du hva... Jeg nænner næsten ikke at bruge dem haha, De er så lækre, at det piner mig at de skal gå til over tid ved vask og slid. Helt åndssvagt ikke :-) Knusss

    SvarSlet
    Svar
    1. Henriette, de er lavet til at blive brugt... så må jeg lave dig et par nye, når de ikke kan mere :)

      Slet