torsdag den 17. april 2014

Der sad to katte på et bord


Silles katte

Silles katte


Da Bedsteveninden for et par år siden så lyset ved broderi, og samtidig er den mest katteglade jeg nogensinden har mødt, var det svært ikke at købe fru Zippes katte i samlesæt til hende, længe inden hun i efteråret havde fødselsdag.

Nu er broderi ikke det eneste hun gider, og efter at have svunget garn og nål til fire-fem-seks store puder har hun for øjeblikket fået nok og vil hellere strikke. Mit strikkemojo er til gengæld en smule forsvundet for øjeblikket, så tanken om at jeg kunne sætte kryds i stedet for Sille, lå lige for.


Silles katte

Silles katte


Det er efterhånden et par uger siden pakken med katte kom med mig hjem. Det er ikke et arbejde der er hurtigt overstået, men det er hyggeligt, og de to katte der længe var alene er ved at udvilke sig til en større flok.

jeg sætter krydser i ny og næ. Når jeg har brug for langsommelighed - eller når jeg ikke kan finde det gode tynde hæklegarn, der ellers er det foretrukne til sammensyning af foldede led.

Og når nu muligheden bød sig, og jeg aldrig rigtigt har forstået rammer, blev jeg enig med mig selv om, at det er på tide at prøve nyt og ændre på instuderede arbejdsgange.

Det virker langt bedre end forventet.

2 kommentarer:

  1. Hold op, hvor er de skønne

    SvarSlet
    Svar
    1. Lydert, de er også skønne at lave. Jeg kan se dem mange andre steder, sammen eller hver for sig :)

      Slet