torsdag den 29. december 2011

Store indkøbsdag



Hvorfor er det lige, der skal så utroligt meget til, for at kunne holde nytårsaften for tre-fire personer?

Lige meget hvad, har Emilie og jeg købt og slæbt og sørget for, så der nu er både det ene og det andet og vi skulle være mere end klar til morgendagen, der allerede er planlagt og helst kun skal indeholde sjov (for mig.. Emilie har også lige nogen aviser og reklamer, men dem må hun denne gang selv sørge for..)

Tilbage til nytårsaften skulle alle få i hvert fald en del af ønskerne opfyldt... Emilie holdt gerne stor fest, og har udstyret sig selv med både nytårskjole, nytårssko og nytårshat. Men hun må nøjes med Anders og jeg, der begge hellere end gerne spiser noget god mad, og ellers gemmer os i et hjørne med en god bog.

Tilbage står Daniel, der skal til fest, men har meddelt at han spiser hjemme.. altså kan vi enes om den gode mad.

Emilie har for længe siden bestilt fondue. Så fondue skal det være. Gårsdagens midlertidige planlægning lød på kød fra okse, lam og fugl... men da vi så stod ved køledisken, var der ikke langt til bison, kænguru og fugl, hvilket Anders via sms synes var en fabelagtig ide. Sammen med alle de raketter Emilie ødslede resten af lommepengene på og en chokoladebombe, der forhåbentlig bliver god - opskriften tyder på det, er der lagt op til alle tiders nytårsaften, der kan ende med at indeholde alt fra fest til stille væren.

Jeg tror jeg er klar!

2 kommentarer:

  1. Hvor morsomt.. René har sgu også sunget lidt om den slags fremmede kødspiser til nytårs aften. Nu får vi se hvad det ender med hihi.

    Det lyder som en aften der er præcis som også jeg bedst kan lide det. Den bliver god for jer, helt sikkert:)

    Knus og kram

    SvarSlet
  2. Det tror jeg også, Henriette :)

    SvarSlet