mandag den 1. april 2024

Masker på en søndag - uge 13

 

Ugen kort:

  • Påskeferien har været skøn.
  • Efter en dejlig weekend, lagde jeg ud med en aftale med Berit. Det var rart at se hende igen.
  • Jeg satte gang i et storstilet projekt, der ikke kun handler om at rydde op, men også smide ud. Foreløbig går det godt. Jeg rydder felt efter felt.
  • Med ferie havde jeg for en gangs skyld mulighed for at sætte mig foran skærmen og se live podcast om uld, strik og spind, da Fibre i Farver var på banen. 
  • Jeg har igen fået gang i mit spindeprojekt, der starter sidste år, og som jeg allerede dengang forventede ikke ville blive færdig lige med det samme.
  • Jeg hentede Oscar, der havde været hos mormor, og sammen med Emilie havde vi en skøn dag i hoppeland. Han blev afleveret hjemme inden sengetid. Han var enig med mig i, at han skulle sove hjemme.
  • Jeg har lavet en mængde håndarbejde og generelt bare nydt at have fri.










Læse: 

Historien stikker i mange retninger, mange har god grund til at have slået offeret ihjel. Et offer, der viser sig at være en ikke særlig rar mand. 

Det virker som om at jo tættere jeg kommer mod sidste side, jo flere mulige gerningsmænd dukker op.

Jeg er underholdt og læser videre, uden at have de store overvejelser omkring hvem der har gjort hvad.


Strikke:

Jeg har fundet en gammel kending frem. Trøjen til Anders. jeg startede for snart to år siden. Blød alpakka med masser af snoninger.

Jeg strikker nedefra og op efter mål på en yndling, Anders ideer og egne tanker om hvor jeg er på vej hen. Jeg har delt kroppen ved ærmegabet og strikker lige nu hen over ryggen. 

Det er et stykke strik, der trækker i to retninger. Det er hyggeligt, nemt, overskueligt og let at sidde med. Men det er også kedeligt, forudsigeligt og let at lægge fra sig til for del for noget andet. Måske er det derfor jeg har strikket to andre sweatere til Anders, siden jeg slog op til den her. 

Han bliver glad, når han se mig sidde med den. Han har selv valgt garnet og jeg gider rigtig godt blive færdig med den. 

Jeg gider også rigtig gode slå op til alt mulig andet...




2 kommentarer:

  1. Sweateren er virkelig fin - men sikke mange snoninger! Maskemarkørerne er også virkelig seje.

    SvarSlet
    Svar
    1. Christunte, Anders er vild med snoninger, jeg kan heldigvis godt lide at strikke dem :)

      Slet