onsdag den 3. april 2024

Broderede puder

 

Mens jeg er ved Skt. Patricks Cathedral, er der endnu en ting som er værd at fortælle om. 

Der er mange stole i kirken. De ser ikke særlig komfortable ud, og jeg forestiller mig at gudstjenesterne og messerne kan være lange. 

Nogen har gjort noget ved komforten. 




Alle stole - måske manglede et par stykker - er forsynet med en pude til at sidde på. En broderet pude, med religiøse symboler.

Puderne har mange størrelser, kvaliteten er forskellig og jeg forestiller mig at et hav af kvinder har siddet og syet til deres kirke, og til deres menighed. 

Et virkeligt stykke arbejde med kærligheden i centrum. 





6 kommentarer:

  1. Er den ikke katolsk? For så er de til at knæle på. Katolske messer er ikke særligt lange - for det meste under en time - men man knæler i flere omgange op til fem minutter - og sådan et stengulv er IKKE behageligt at knæle på.

    SvarSlet
    Svar
    1. Charlotte, jeg er ikke helt sikker. Jeg ved der er katolikker i Irland, og ville umiddelbart tænkte katolsk, men så vidt jeg kan læse mig til, hører den under den irske kirke, som er en udløber af den engelske kirke. Jeg må indrømme, at her er jeg lidt i vildrede :)

      Slet
    2. Hmm, ja jeg tjekkede også lige efter at have kommenteret. Den tilhører den irske kirke, altså en eller anden form for anglikansk. Deres liturgi vil jeg ikke udtale mig om, da den vist kan være alt fra så tæt på katolsk at man næsten ikke kan se forskel, til så eksperimenterende, så man næsten ikke tror man er i en kirke :)

      Slet
    3. Jeg kan godt fornemme at jeg ved alt for lidt om andre landes religion og udøvelse af. Men det giver mening at de skal bruges til at knæle på :)

      Slet
  2. De er virkelig fine! Men jeg holder med Charlotte - de er til at knæle på. Den engelske kirke svinger fra meget højkirkelig (virkelig mange ritualer, næsten lidt katolsk) til meget lavkirkelig (som danske frikirker). Irerne er vel for en stor del katolikker?
    Men ihvertfald til at knæle på.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for at gøre mig klogere. De er stadig virkelig fine :)

      Slet