mandag den 5. december 2022

Nissehuen 2022

 

I år blev nissehuen til Oscar grøn. Det var heldigt, for som Oscar sagde, er grøn hans yndlingsfarve. Jeg brugte hver en bid af det tiloversblevne garn fra den trøje, jeg har strikket til ham i julegave. 

 

 

Trøjen er færdig, billeder og så videre kommer engang efter jul.

Tilbage til nissehuen, fandt jeg opskriften tidligt på året, dengang projekt-striken-gnome-hver-måned startede. Huen er nemlig designet af samme designer, som laver alle de fine gnomer. Den har også et vist gnome-look over sig. 

Den er lang, den er fyldt med snoninger og en stor kvast i enden. Kvasten kunne have været mindre, men så ville jeg stadig have garn tilbage.

 

 

Ganske som vanligt blev huen overdraget og billeder blev taget, da vi i lørdags julehyggede hjemme hos min mor. Også helt ganske som vanligt, gad Oscar egentlig ikke have den på, men endte med at indvillige i at have den på hovedet, så jeg kunne tage billeder, hvis bare han måtte lege samtidig. 

Selvfølgelig måtte han det.

 




 

Design: Anne of Green Cables Stocking Cap af Imagined Landscape.

 

Garn: Camarose Økologisk Sommeruld farve Mørk Grøn.

Der gik 68 gram til hele huen.

 


Pinde: 2,75 mm. Jeg strikkede Magic Loop på en 80 cm pundpind.


Størrelse: Small/108 masker. 



Bemærkninger: Jeg fulgte opskriften. Næsten. Æstetisk synes jeg at en af snoningerne skulle være to pinde længere/fylde mere, for at give en mere jævn indsnævring af snoningerne.

Man kan ikke se det. Men jeg ved det.

Jeg brugte min telefon til at vikle kvasten omkring. Den har før vist sig at være en god størrelse. 

 

Vil du se flere billeder af årets nissehue, kan de ses på Ravelry





2 kommentarer: