mandag den 12. december 2022

Masker på en søndag - Uge 49

 

Ugen kort:

  • Ugen indeholdt mere end et vigtigt møde omkring arbejdsmiljø.
  • For en gangs skyld opgav vi at lave bål. Der var ganske simpelt ikke mandskab nok. Det var alligevel godt at høre, at  mere end et barn ikke var helt tilfreds. Der er åbenbart nogen som er med på at der er bål hver tirsdag.
  • Jeg hentede Oscar og vi havde ham overnattende. Det var så hyggeligt.
  • Jeg fik hentet det forglødede ler og glaseringen er i gang. 
  • Jeg har lavet en børste. 
  • Jeg var til kontrol med mine nye linser. De fungerer, optikeren var tilfreds, hun bestiller hjem til et halvt år, og jeg fik endelig prisen. Jeg havde regnet med mere. 
  • Jeg kørte om Volden hjem efter kogler til dekorationer. 
  • Årets julefrokost på skolen var noget af et brag. Vi var mange - det er længe siden. Det var hyggeligt - mens vi spiste. Der var god underholdning - Specielt en helt fabelagtig optræden af en tilsyneladende bakkesangerinde. Da musikken blev sat til og de unge overtog styringen var jeg klar til at tage hjem.
  • Det var en hyggelig aften. Også selvom jeg var hjemme inden midnat.
  • Jeg har leget med drejebænken og lavet en halv skål.
  • Det er alt for længe siden jeg sidst har set Sille og Rose. Det er der nu rådet bod på, og julegaver er byttet.






 

Læse:

Jeg er nået til T for Troldmænd i opslagsværket om Harry Potters Univers. Der står mange sjove ting i bogen, men nu må den godt snart være færdig. Det kræver jo så at jeg læser i den.

Det lille bogmærke passer fint til bogen. Det er nemlig også et overnaturligt fabeldyr. Det hedder Nessie og har en umiskendelig lighed med et helt bestemt søuhyre. 

Jeg har fået det af Anders. Han have fundet det og bestilt. Desværre ankom det uden hoved. Ikke bare var hovedet knækket af, det manglede fuldstændig. 

Jeg synes nu alligevel det er lidt fint og mest sjovt.

 

Strikke:

Jeg har slået op til månedens strømper i Majas strømpesamstrik. Denne gang strikker vi Hvede Socks af Michelle Lykke. Jeg strikker af garn fra CleoGarn og er foreløbig meget tilfreds. 

Oprindeligt har strømperne ikke mønster på bagbenet. Jeg forstår ikke hvorfor strømper ikke skal være pæne bagpå. Det kan da godt være vi ikke selv kigger bagpå, men det gør andre. Jeg er muligvis gammeldags, men sømmen i silkestrømper var da engang noget af det lækreste - hvis den sad lige. 

Anyway - der er lige mange masker for og bag, så det var temmelig enkelt at gentage mønstret bagpå.  

Jeg har rundet hælen, foden er godt på vej og så mangler nummer to. 

Dermed er to år med strømpesamstrik ved at være slut. Jeg tager mig i at glæde mig lidt til selv at vælge hvilke strømper jeg skal strikke. Også selvom det har været hyggeligt at strikke med. 






2 kommentarer:

  1. Den der strømpe-måle-dims ser godt nok smart ud, og jeg elsker at høre om din trædrejning.

    SvarSlet
    Svar
    1. Strømpe-måle-dimsen er mest til pynt, så strømperne bliver pænt præsenteret. Og tak, træ kan noget :)

      Slet