fredag den 30. december 2022

Hvede Socks

 

Årets sidste udgave af strømpesamstrikken er også årets sidste par strømper. 

Hvede Socks var en god afslutning med tilpas meget mønster til at jeg følte mig underholdt.

 

 

Det har været en hyggelig udfordring af strikke strømper andre har valgt. Jeg indrømmer blankt at jeg også er glad for at udfordringen er slut. Og jeg glæder mig til selv at vælge hvilke strømper jeg skal strikke. 

For jeg er slet ikke færdig med at strikke strømper.

De første selvvalgte der skal på pindene er Legolas Socks til Anders. De er sidste par i de ni fra Fellowship of the Socks, som jeg har strikket mig igennem til Anders gennem de sidste år. 

Jeg har forsøgt mig med Legolas før, men det virkede ikke. Der er to størrelse, den ene blev for lille, den anden for stor. Med tiden har jeg gjort mig tanker om hvorfor og hvordan jeg kan få det til at passe.

 

 

Det skal nu komme an på en prøve, og heldigvis var Anders enig med mig i det farvevalg jeg for længe siden har gjortc, i forhold til blade, skov og elvere.

Jeg har mørk grøn klar til forsøget - og håber det virker. 







Design: Hvede Socks af Michelle Lykke.


Garn: Cleo Garn Trip. Farven hedder Elysium og var indholdet af Oktober garnklubben. 

Jeg er ellers ikke specielt vild med garnklubber, men jeg købte tre måneder sidst på året og alle tre er så smukke. Jeg kunne godt finde på at deltage i Cleo Garns garnklub igen.

Der gik 75 gram til hele parret..

 

Pinde: 2.25 mm rundpind. Jeg har strikket på en 80 centimeter lang ChiaoGoo Lace. (Dem vil jeg gerne have flere af). 


Størrelse: Det er min oplevelse at lacemønstre tit får strømper til att vokse på tværs, så jeg valgte den mindste størrelse og slog 64 masker op. Længden på foden, passer min størrelse 39.



Bemærkninger:  Jeg forstår ikke hvorfor strømper ikke skal være pæne bagpå, så jeg strikkede mønster hele vejen rundt. 

Hælen strikkede jeg som bedst kan lide. I min hæl vil jeg gerne have et ulige antal masker, for at opnå symmetri, så jeg strikkede de to midterste masker ret sammen. Det passede fint med mønstret. 

Jeg gentog sammenstrikken inden tåen, så jeg endte med det samme antal masker over og under foden. 

Tåen strikkede jeg også efter egne præferencer.


Vil du se flere billeder af strømperne, kan de ses på Ravelry.






Ingen kommentarer:

Send en kommentar