torsdag den 29. december 2022

Leave Gnome Stone Unturned

 

Den sidste gnome i den årelange samstrik er færdig og vi har været på tur for at tage billeder. 

 

 

Jeg troede længe at månedens gnome skulle være julekalendersamstrikken, der blev skudt i gang første december. Det passede lissom. Det snakkede bare ikke til mig. Det var et mærkeligt sammensurium af småting, der ikke umiddelbart lignede en nisse, og ikke gav mening for mig. 

Jeg lod gnome være gnome, brugte december til alt muligt andet, tog på ferie, vendte hjem og besluttede at finde den opskrift frem, som jeg købte og strikkede sidste år, og som ikke har været en del af samstrikken. 

Det virkede. På bare to dage dukkede en af de større gnomer op. 

 

 

I dag blev den så foreviget - samme sted som alle de andre.

Vi havde hele familien med, og tog også en række familiebilleder. Men det må blive en anden gang.






Design: Leave Gnome Unturned - Gnobleberry - af Imagined Landscape


Garn: Rester af Supersoft og andet i samme stil. Gnomen er fyldt med fiberfyld fra en IKEApude og har en bunke store spændeskiver som kontravægt.

Der gik 50 gram til hele gnomen.


Pinde: 3 mm pinde af krondyrben. 


Størrelse: Den færdige gnome er 37 centimeter høj, 13 centimeter bred og vejer 161 gram. 


 

Bemærkninger: Opskriften her lyder egentlig på to gnomer - Gnombleberry og den lille Newt, der kan sidde i en rygsæk på Gnombleberrys ryg. 

Jeg droppede både rygsæk og den lille gnome, jeg ville bare have en enkelt. 

Gnomens krop er rib gennemskåret af vandrette rækker af noget, der skulle have været retriller. Men jeg kunne åbenbart ikke læse, så i min version er striberne blevet glatte. 

Ellers har jeg vist gjort hvad der stod.


Vil du se flere billeder af gnomen, kan de ses på Ravelry

 

 

 



Ingen kommentarer:

Send en kommentar