mandag den 18. januar 2021

Masker på en søndag - uge 2

 

Ugen kort:

  • Møderne i 3. klasse er en fornøjelse. Vi fortsætter i næste uge.
  • Jeg har fået daglige gåture skemalagt, og har siden torsdag gået i mindst en time hver dag. Det er faktisk rigtig rart.
  • Har jeg nogensinde sagt jeg godt kan lide tal? Og er lidt nørdet på nogen punkter? Jeg downloadede en skridttæller, for nogen gange er det så nemt at snyde sig selv :)
  • I ugens løb var der elleve møder på Teams. fordelt fra et til fire hver dag. Jeg ville ikke undvære nogen af dem.
  • Sneglene lever stadig i bedste velgående. Selvom de må nøjes med salat. De kan bedre lide agurk.
  • Jeg har lappet min cykel. 
  • Jeg har lakeret mine negle.
  • Daniel og Oscar var forbi i mandags. 
  • Jeg var forbi Oscar i går - jeg fik fornøjelsen af pasning, mens forældrene tog på skadestuen med en skåret finger.
  • Vi har planlagt sommerferie blandt Klubbens personale.
  • Der er langt til sommer.
  • Min mor og Annelise var forbi med en forsinket julegave. Nogen gaver er værd at vente på.
  • Der var is på branddammen i dag. Jeg gjorde det ikke, men jeg er lige ved at tro, det kunne holde.
  • Jeg har færdiggjort et sjal - mon ikke snart der kommer billeder?









Læse:

Selvom bogen stadig er temmelig klam, er den også spændende. Joona er gået under jorden, kan Saga klare sig alene? Hvor forsvinder fædre hen og hvem er Bæveren? 

Det er ikke nogen rar bog, men den er god.


Strikke:

Jeg har lovet Anders en sweater. Faktisk har jeg lovet ham flere sweatre. Siden jeg sidste år fik pladegarn fra Maja og Løs på tråden, har jeg vidst at det skulle blive til Anders. Først var der andet, der skulle blive færdigt, så var der Anders der skulle vælge farver og mønster. 

Endelig var der tid til det hele, mere garn blev bestilt og ankom ualmindelig hurtigt. Jeg tager udgangspunkt i Agnes af Camilla Vad. Anders vil gerne have en rullekrave, så jeg har sprunget halsen over og slået direkte op til mønster. Opslagningen giver fasthed til den høje hals, så den ikke vokser for meget. Jeg har en overvejelse om der også skal en omgang fastmasker til, inden jeg samler masker op.

Jeg har aldrig strikket med pladegarn før, og har hørt man skal passe på, Jeg har knækket garnet, men kun fordi jeg glemte at tænke mig om, når jeg strikker går det som en leg.

Inde midt i nøglerne er garnet uglet og fyldt med løse ender. Ahva? Tænkte jeg, indtil jeg uden at lede efter det faldt over en lille video af pladegarn der bliver viklet op. Det gav mening, der skal vist være løse ender midt i nøglet...




Ingen kommentarer:

Send en kommentar