søndag den 26. juli 2015

Nu med lilla


Vi er godt tossede herhjemme – og vi indrømmer det gerne.

Lige nu er det Emilie der prøver grænser af. Satser og træder ud hvor isen er tynd. At det kun er hår der tales om, betyder ikke at satsningen føles mindre grænseoverskridende.

Det vokser ud igen, er vi enige om, og så skred hun ellers til værks.


Nu med lilla


Først afblegede hun, så farvede hun spidserne pink, så røg en del af længden, dernæst nærmest det hele. Sidecut er fint til hende og det er også helt fint at have det sådan lige nu. Siger hun. Men så er det vist også afprøvet – og kan bare komme an og vokse ud igen.

Og mens det vokser er der stadig plads til nye tiltag. Så nu er det lilla. Erfaringen viser at det afblegede tager bedst imod, mens det naturlige og udvoksede hurtigt mister farven efter vask. Det er helt fint mener Emilie og lod det hele farve, at det inderste med tiden mister farven kan hun godt leve med – det giver allerede på forhånd grobund for lettere overgang, når der næste gang skal en ny frisure til - og med det lidt hår hun har er der grundlag for mere end en gang farve i den lille bøtte, jeg plejer at bruge en hel af.


Nu med lilla


Jeg hjalp med at smøre farven i håret, det var nemlig ikke helt nemt. Belært af youtubevideoer vidste Tøsebarnet nemlig at farven blandet med balsam giver en lysere effekt. Altså fik hun smurt tre forskellige nuancer i håret – den mørke inderst og de lysere mod spidserne.

Det inderste hår i nakken, var svært at dele op, og vi endte med at farve det mørkt over det hele. Jeg synes det giver en fin detalje, at det tætklippede i nakken er mørkt, mens det længere overhår er lysere.


Nu med lilla

3 kommentarer:

  1. Elsker lilla, men tro ikke jeg turde farve mut hår den farve, sej syntes jeg nu det ef

    SvarSlet
    Svar
    1. Hold da op med slå fejl. Men det jeg i grund og bund mener er at det er super sejt til hende.

      Slet
    2. Violykke, jeg kender godt det med slåfejl, og somme tider kan jeg blive ret irriteret over ikke at kunne rette i kommentarer :)

      Jeg synes også det er sejt til hende.

      Slet