lørdag den 30. september 2023

Der lå en pingvin

 

Meteorologerne lovede sommer og sol for et par dage. Vi  greb chancen for at  komme ud, nyde de sidste varme dage og fandt fedtsten frem fra depotet. 

 

 

For en del år siden bestilte jeg fedtsten. Af uransagelige grunde fik jeg trykket på mere end beregnet og vi har fedtsten liggende til lang tids brug. 

Det gør ikke noget. 

Denne gang blev det tre dage med fokus på de bløde sted, der let lader sig forme. Der var liv i gården bag Klubben og både drenge og piger havde en fest med raspe, file og sandpapir. 

Når stenen  så  er klar, får den fedt og magien begynder, når den lidt kedelige slebne overflade, skifter farve og viser stenens virkelige farver, der changerer i alt mellem grå, grøn og brun.

 

 

Jeg fandt et stykke sten i bunden af kassen. Et af de stykker der er savet af og smidt tilbage. Mens jeg overvejede hvad det kunne blive til, kunne jeg pludselig se en ugle. 

Jeg huskede først at tage billeder midt i processen.  

Da jeg havde rettet til, slebet og givet den olie, var det pludselig ikke længere en ugle, men snarere en lille pingvin der dukkede frem af det lille stykke sten. 

 

 

Det er så hyggeligt at sidde med. 

 




Ingen kommentarer:

Send en kommentar