onsdag den 20. september 2023

Farver og former

 

Jeg hentede Oscar i børnehaven i går, og han havde tænkt lidt over om det er mig, der henter hver tirsdag.  

 

 

Han har ret, jeg har hentet de sidste mange tirsdage, jeg har mulighed for at hente om tirsdagen og vi endte med at blive enige om at tirsdag er en god dag at blive hentet af farmor, og det vil han gerne. 

Da jeg var med tøserne på weekend fandt jeg en hel masse modellervoks, under strejfturen gennem Nykøbing Sj. Sidste tirsdag glemte jeg det, men nu fandt jeg det frem og Oscar synes det er afsindig sjovt at lege med.

 

 

Vi blev enige om ikke at åbne det hele med det samme. Jeg kan konstatere at jeg finde nogle bøtter at have det i, og Oscar synes først alle farverne skulle rulles til slanger, senere bananer. 

Jeg rullede og rullede og rullede. Oscar arrangerede og blandede alle de grønne til en ny grøn. 

 


 

Det var hyggeligt og inden han og far gik tog hjem igen, pakkede vi det hele væk, så det er klart til at lege videre næste tirsdag.




 


2 kommentarer:

  1. Det er virkelig sjovt når børnene begynder sådan rigtig at tænke! Imponerende han har luret at tirsdag er farmordag. Det er så også sjovt når de pludselig kan skrive. Helt vildt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er vild med at de får deres egne meninger og kan reflektere :)

      Slet