fredag den 6. januar 2023

Håndgjorte gaver #1

 

Af en eller anden grund fik jeg bildt mig ind, at jeg ikke lavede ret mange julegaver selv i år. Det er ikke helt rigtigt. 

Det blev alligevel til en pæn bunke af forskellige håndværk. Mere end jeg havde forudset.

 

 

I Håndværk og Design binder vi børster med den ene klasse. Nanas svigerfar er gulvlægger, og vi har generøst fået en bunke superlækkert træ, rester fra gulvlægning, som egner sig ganske fint til børster.

Dem kunne jeg jo ikke bare lade ligge. 

 

 

For længe siden lavede jeg en børste, som ligger afsindig godt i hånden, og med den i tankerne og et ønske om em lidt mere organisk form, end den første der er oval og symmetrisk, lagde jeg ud med det mørkeste træ i bunken (som jeg har glemt hvad hedder) og besluttede at tilføje en lysere som top. 

Jeg havde en overgang en tanke om at lægge en tynd finerplade mellem lagene, men jeg synes at det finer vi har var for tæt i farverne til det lyse træ, og var bange for at det ville forsvinde. 

 

 

Den færdige børste blev rigtig god. Jeg havde næsten ikke lyst til at give den væk, men jeg kan omvendt heller ikke beholde dem alle sammen. 

Den mere organiske usymmetriske rundede form er jeg helt sikkert ikke færdig med at udforske. 


 






7 kommentarer:

  1. Har du ikke lyst til at give mig en julegave også ;) Den er superflot!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak. Jeg prøver at indskrænke antallet af julegavemodtagere :)

      Slet
    2. Det kan jeg sådan set godt forstå - ellers kom du vist til at lave juleaver til det halve Danmark ;)

      Slet
    3. PS: det kunne være, jeg selv skulle tage et kursus?

      Slet
    4. Ja, prøv det. Det er overraskende fedt at arbejde med træ :)

      Slet
  2. Svar
    1. Christunte, jeg kan rigtig godt lide det der børstebinding :)

      Slet