søndag den 26. juli 2020

Flytte hjemmefra klude til Josefine


Når Josefine besøger os, er det som regel en uge ad gangen. Det samme gælder den anden vej, og når Emilie tager til Fyn næste gang, er der også allerede planlagt en uges fællesskab.

Så længe det kan lade sig gøre, nyder tøserne er kunne være sammen så meget som muligt.





Josefine mener sig en del af familien. De to tøser giftede sig dengang for længe siden, da de i januar på efterskolen var i Sverige på skitur. Altså bruger hun enhver undskyldning for at fortælle mig, at hun er min svigerdatter, og derfor bør behandles derefter.

Da jeg kunne overrække Victoria flytte-hjememfra-klude til Emilies fødselsdag, synes svigerdatteren derfor det var noget uretfærdigt at hun ikke også havde fået. Det er ikke længe siden Emilie var på Fyn for at hjælpe med at flytte.

Sådan noget kan jeg ikke sidde overhørig. Kassen med bomuldsgarn blev fundet frem, sammen med vægten, og så blev hun ellers instrueret i at finde omkring to hunderede gram garn i farver hun synes om, så skulle hun nok få en lille bunke med hjem.





Det tog ikke lang tid at strikke de tre klude hun kunne pakke i tasken inden hun forlod os for denne gang. Jeg nåede endda også både at lægge dem i blød natten over og vaske dem, så de var klar til brug ved hjemkomsten.

Det skal siges om pigebarnet, at hun takker pænt og altid bliver glad, når vi laver noget til hende.

Så gider jeg godt.











Design: Hjemmestrikkede karklude - helt som jeg plejer.


Garn: Økotexbehandlet bomuldsgarn i pudderfarver. Der er garn fra Kvickly, Søstrene Grene og Garnudsalg.

Der går cirka 60 gram til en klud - de tre her endte med en samlet vægt på 167 gram.


Pinde: 4 mm.

Jeg strikker karklude på to strømpepinde med en endestopper i den ene ende. Længere pinde har jeg ikke brug for, og til så småt et arbejde gider jeg ikke overgangen mellem pind og wire på en rundpind.


Størrelse: De måler cirka 26 x 26 centimeter.





Bemærkninger: 2 tråde. 50 masker. 2 masker til iCord i hver side. 44 riller.


Har du lyst til at se flere billeder af kludene, kan de ses lige her på Ravelry.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar