mandag den 25. december 2017

Perlekvaster


Lærke ønsker sig øreringe med perlekvaster lavet af Pernille, sagde Nina, da vi snakkede sammen inden jul.





Det kunne jeg ikke lade usagt. Men - for der var et stort men - jeg har set kvasteørenringe i flere versioner, men synes ikke de er særlig pæne. Hverken med eller uden perler. Og jeg har ikke lyst til at give ting væk, jeg ikke synes er pæne.

Dermed gik jagten på et pænt alternativ.

Jeg startede på pinterest og fandt flere versioner, der ikke var helt så grimme, som det jeg synes at have set. Der var ikke noget helt rigtigt, men flere gode ideer, som kombineret kunne være brugbart.

Næste problem var den rent praktiske fremstilling, for en ting er perler på snor, noget andet er perlesnore samlet til en kvast.







Jeg nåede at forsøge mere end en gang, inden jeg fandt en løsning, der involverer et par perler med større huller end små glasperler og en filigranfatning, der ikke kun skjuler samlingen i toppen, men også gav en fin afslutning på hele processen.

Det færdige resultat fik mig til at tænke på en blæksprutte. En tanke jeg ikke var alene om.

Det færdige resultat fik mig også til at overveje, at lave et sæt til mig selv. For de blev meget pænere end jeg havde regnet med. Så pæne at det var en fornøjelse at give dem videre.





Lærke blev glad, tog dem straks i brug, og har sådan set bestilt et par mere - Lidt længere og blodrøde... Hvis man kan få det... Eller du får lyst til at lave flere...

Så er det en fryd at give gaver.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar