onsdag den 27. december 2017

Overanstrengelse


Jeg havde en enkelt lille aftale i dag.




Et lille bitte kunstværk fundet på et hjørne ved Vor Frue Kirke i Aalborg


Selvom ømheden i skuldrene næsten er forsvundet, er den der endnu, og jeg var glad for at kunne køre forbi og få en god snak med en fysioterapeut. Der er ingen tvivl om at han ved hvad han snakkede om, og hurtigt kunne han konstatere at det ikke er alvorligt, men højst sandsynligt overanstrengelse af fæstet på brystmuskulaturen.

Det betyder at det ikke engang var foranlediget af den maskine jeg troede, men af en anden.

Fysioterapeuten trykkede, masserede og vred rundt med armen, så han var helt sikker. Jeg blev sendt hjem med to gode øvelser, forslag om at massere videre og en hel del mere ømhed end da jeg kom - massage kan godt give ømhed...

Samtidig synes han det var helt fint jeg havde holdt lidt igen, mente jeg havde tænkt gode tanker, og sendte mig ellers af sted med vished om at jeg gerne må træne på alle maskinerne igen. Men med mindre vægt - eller nærmest starte forfra.

Jeg tænker godt fire uger uden svingninger af halvdelen af maskinerne sikkert har sat mig noget tilbage - så jeg starter bare forfra, og glæder mig næsten til at komme hele ringen rundt, uden at springe over.


Nu vil jeg pakke mig sammen, finde bussen mod Glostrup, og håbe jeg ikke er den eneste der dukker op bevæbnet med strikketøj og tid til snak.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar