søndag den 13. december 2020

Masker på en søndag - Uge 50

 

Ugen kort:


  • Jeg føler mig efterhånden hjemme i Teams.
  • Planer for socialt arbejde er lagt.
  • De store blev sendt hjem, og jeg fik fornøjelsen af min gamle 6. klasse i idræt på sidstedagen.
  • Idræt var i forvejen omlagt til noget uden omklædning, så vi gik en god tur på Volden.
  • Fra Volden fandt jeg grene til næste uges Håndværk og design - der står nisser på programmet.
  • Torsdag var kold, men tør og nogenlunde klar, da bålet blev tændt.
  • Jeg fik pyntet forhallen med anden uges advent - Bæredygtigt forbrug.
  • Emilie gik amok og bagte småkager til den store guldmedalje.
  • Daniel og Oscar vendte tilbage til tirsdagsspisningen. 
  • Sille og Rose er stadig aflyst.
  • Anders blev forsikret i fast arbejde.
  • Jeg havde en god snak med en savnet veninde. 
  • Julehygge hos Berit er udsat på ubestemt tid.
  • Julefrokosten blev konverteret til julebanko via Teams. Berit og jeg hyggede, drak astii, lagde knapper på pladerne og vandt ingenting.   
  • Fra Kommunal side blev det besluttet at juleferien starter fra fredag - der planlægges nu nødberedskab mandag og tirsdag inden jul. 
  • De hjemmelavede julegaver er ved at være klar - der er ikke helt så mange som forventet.
  • Resten af julegaverne har jeg stadig ikke styr på. 
  • Jeg har sådan set heller ikke styr på julen.


Jeg er ikke sikker på jeg synes det var kort...








Læse:

Jeg blev færdig med Kaninjægeren. Der er nødt til at komme en efterfølger - den ender med noget af en cliffhanger. Den var god, spændende, let tilgængelig, men slutningen lidt for lang.

Jeg er startet på Den sidste gode mand af A.J. Kasinski.

Niels Bentzon er forhandler hos politiet, og trods angst rigtig god til det. Rundt i verden sker mærkelige dødsfalds, som Tommaso fra politiet i Italien samler sammen og ved mere om end andre. 

Jeg er ikke nået langt, foreløbig ligger trådene langt fra hinanden, men jeg kan læse på bagsiden at de nok skal nå sammen og læser spændt videre. 

Ikke så meget ad gangen, for helt ærlig går jeg nok lidt for sent i seng for øjeblikket - og læser derfor mindre inden jeg føler mig klar til at sove...


Strikke:

Jeg kan se enden på Slipstravaganza, årets sjal fra Westknit. det bliver stort, jeg er løbet tør for garn og har tilsat en lilla. Det synes jeg faktisk er ret godt. 

Planen er at strikke endnu to farvede striber inden afluk. Jeg har ide om at det er der garn nok til. Eller jeg håber. 

Det betyder fjorten pinde mere med over nihundrede masker inden en iCord-afluk.

Planen er stadig mindst to pinde om ugen. Jeg sprang over sidste uge, men har klaret seks pinde denne uge. Det tager lang tid at komme fra den ene ende af pinden til den anden. Men jeg er ret sikker på at det bliver godt.

Og så gider jeg godt.

Samtidig har jeg ikke travlt. Jeg når det, når jeg når det! 





2 kommentarer:

  1. Jeg tænker at vi er mange, der i år ikke har styr på julen.
    Her går jeg i skole og har gruppearbejde over teams, og der gøres klar til eksamen først i januar. Så synes ikke jeg har styr på noget som helst og synes det er kendetegnende for alle jeg snakker med i år.

    SvarSlet
    Svar
    1. Trine, det er nok sådan det skal være. Og lige pludselig lykkes det alligevel :)

      Slet