mandag den 28. december 2020

Masker lidt for sent - Uge 52

 

Mens dagene går, og tiden står stille, vidste jeg godt at det var søndag i går, og havde også intentioner om at tage billeder. Men gråt vejr, tiden der står stille og ja - jeg glemte det.

Lidt ligesom jeg har en følelse af at ugen forsvinder i en tåge.


Men altså - Ugen kort:

  • Det har været jul. Vi havde en skøn aften sammen med børn og barnebarn.
  • Skolerne blev lukket, og et par fridage sat ind.
  • Trods lukning har jeg har været på skolen tre gange og fodret sneglene - jeg fortsætter i næste uge.
  • Anders er tilbage på arbejde.
  • Emilie og jeg nyder stille dage.
  • Det er lidt rart at skulle ud tre gange om ugen. Bare at skulle noget.
  • Når jeg er på skolen, får den nye trækvogn en omgang olie, og adventsdekorationerne i forhallen bliver langsomt taget ned.
  • Jeg har lavet en stor bog af pap og er i gang med den næste. De skal bruges til en installation i forhallen efter ferien.
  • Når nu vi ikke nåede den fjerde adventsuge.








Læse:

Mordene har taget en drejning. Alt har taget en drejning. Er det mord? Er det et mysterie? Overlever Niels?  Lige nu er han tæt på døden. Og hvad med Hanna? Overlever hun?

Jeg ved Niels overlever. For jeg har næste bog i serien liggende, men lige nu ser det alligevel sort ud.

På en eller anden måde er historien svinget fra at være spændende, til at være noget andet. Noget der stadig får mig til at vende side efter side. Noget der stadig får mig til at ville finde en mening i alt det mærkelige der nok hænger sammen, men gør det på en meget mærkelig måde. 


Strikke:

Noget af det første garn jeg spandt, strikkede jeg et sjal af. Silken Sand Shawl - det var superfint, det var en fryd at strikke, men jeg bruger det aldrig. Formen er forkert. Jeg bryder mig ikke om at have det på.

Garnet derimod, det er jeg ret vild med, og det har ærgret mig at jeg ikke bruger sjalet.

Nu har jeg trævlet det op. Det er vundet op i et fed, skyllet op og hængt til tørre. 

Planen er et nyt sjal, et sjal i kællingesjalsform - trekantet, med lange spidser. Jeg har tænkt mig at tage udgangspunkt i Rachel Smiths Garter-Vanilla Shawl, fordi strukturen mellem glat og ret er ret fin.

Så snart garnet er tørt og klar til brug igen, slår jeg op. Og vil glæde mig til endnu en gang at strikke af det bløde hjemmegjorte garn.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar