søndag den 11. januar 2009

Chevalier-socks




Nytårsaften gik jeg igang med et par chevalier-socks.
De blev færdige i går og endnu et par sokker hoppede på pindene.
Jeg kan godt mærke, at selvom jeg stadig gerne vil strikke sokker, må der snart et større projekt til.

De er ret lækre, både at have på - bestemt også at strikke. ikke helt så simplet og hurtigt, som nogle af de sokker, jeg har produceret. Jeg kan specielt godt lide krydset over bagsiden og referencen til Achilles.

Jeg ændrede tåen lidt. På billedet i opskriften, synes jeg tåen så forkert ud, så jeg endte med at fortsætte snoningen og synes egentlig det er blevet meget fint.

5 kommentarer:

  1. Hvor er de lækre og sikke et stykke arbejde

    SvarSlet
  2. sådan...de er godt nok flotte :-)

    SvarSlet
  3. Jeg tror det er alle de snoninger, der snor sig forskelligt ned ad benet - de sidder rigtig godt :)

    SvarSlet
  4. Hvor er de fine!

    Jeg har strikket ét par sokker i mit liv, og det var i håndarbejde i skolen. Den ene blev en del større end den anden, og fru Winther fik helt ødelagt min glæde ved at strikke, desværre ...

    SvarSlet
  5. Det skal være sjovt at strikke, ellers er der ikke noget ved det.
    Hvor er det ærgeligt, når andre mennesker ødelægger glæden, ved noget der kunne have være godt :(

    SvarSlet