onsdag den 17. januar 2024

Uge 2

 

Jeg har opgivet fine billeder af strik og bøger. Det bliver ikke den her uge. Til gengæld har jeg billeder fra gårsdagens gårdvagt i det skønneste solskin. 

I dag var det gråt, koldt og kedeligt.




Ugen kort:

  • Vi delte klasserne og jeg kunne for alvor komme i gang med undervisningen. Det er så skønt.
  • Jeg troede jeg havde forstået på eleverne at de ikke havde syet og taget symaskinekørekort. Så det er jeg startet med. Det viser sig nogen har været i gang og nogen mente ikke det var nødvendigt at sy mere. 
  • Ingen har dog taget det der famøse kørekort og alle dem, der selv synes de er rigtig gode til at sy, har godt af en omgang mere.
  • Jeg har fundet masser af hvide duge, gardiner og et enkelt lagen, afprøvet og er ved at klippe ud i afmålte stykker, så alle elever kan batikfarve og senere dy noget af eget farvet stof. Noget de selvfølgelig selv skal designe. Vi skal jo gerne også have designdelen med. 
  • Jeg hentede Oscar og senere kom Daniel og spiste med. De tog begge hjem, for lige nu kan jeg ikke overskue at aflevere og nå på arbejde. 
  • Jeg har valgt at lade cyklen stå og tager bussen frem og tilbage. Skal jeg cykle, skal jeg gennem et paar villakvarterer uden snerydning. Det er jeg ikke klar til. Sneen ligger stadig tætpakket og der er glat. 
  • Jeg glæder mig til jeg kan komme på cyklen igen. 
  • Torsdag kan være en tidlig dag. Den kan også være fuld af møder. På en tidlig torsdag tog jeg toget til byen og Designmuseet, for at tjekke de tre udstillinger ud, der kører i øjeblikket, og som jeg tænker kan tale lige ind i et symaskinekørekort og tilhørende syning. 
  • Nu skal turene bare planlægges.
  • Jeg lavede salat i samlesæt og tog til Haslev og fætter/kusine komsammen lørdag. Endelig lykkedes det os at mødes igen, efter de årlige sammenkomster løb ud i sandet oven i en pandemi. Det var hyggeligt. 
  • Jeg var nær aldrig nået frem. Knap havde toget forladt Hovedbanegården, før der blev meddelt at toget kørte en anden vej, at det kørte direkte til Næstved, at jeg kunne stå af og tage S-toget til Køge og håbe på en hus mod Haslev. Det var svært at overskue. 
  • Heldigvis havde jeg en aftale med min søster om at hun hentede mig ved stationen. Hun var netop  på vej fra Næstved, vendte om og ventede på mig ved stationen. Jeg blev stadig samlet op  på stationen, omend en anden station. 
  • Søndag blev brugt i selskab med Sille og Rose. Vi hyggede og fik også set tronskifte på skærmen. Mens Sille og jeg var mest interesseret i den afgående Dronningen og den kommende Konge, ventede Rose længselsfuldt på den nye Dronning. 




Ingen kommentarer:

Send en kommentar