søndag den 27. februar 2022

Masker på en søndag - Uge 8

 

Ugen kort:

  • Vi har været på vinterferie. En uge i et lille hus i Gilleleje, tæt på havnen, tæt på torvet, tæt på bus og tog ud til oplevelser.
  • Vi har været i Helsingør, på Kronbrog, set kongerækken i Jim Lyngvilds forklædninger. Vi har i Esrum, set klosterrester, den gamle møllegård og skøn natur, Vi har været rundt i Gilleleje og fundet Søren Kierkegaard Stenen. Vi har spist kage, men mest af alt Anders' gode mad.
  • På Emilies opfordring var vi omkring den lokale genbrugsbutik, hvor vi fandt små fine glas til udlejningshuset, bøger at klippe i og en gammel dug til at sy af. 
  • Arbejdstilsynet havde gjort regning uden vært, troede vinterferien i Rødovre lå i uge 7 og dukkede uanmeldt op. Berit klarede den i stiv arm, men havde alligevel brug for hjælp til et par spørgsmål, så jeg var med på et opkald med medhør, mens skolelederen sad hjemme og ventede på et tilsvarende. De har lovet at komme igen en dag, hvor både skolelederen og jeg er til stede.
  • Heldigvis var vi hjemme og havde besluttet at bruge dagen på så lidt som muligt. 
  • Det var vist samme dag, jeg fik lavet månedens nyhedsbrev, som jeg ikke havde kunne finde tid til, men har taget tid på og lovet Berit at skrive på tidsplanen.
  • Jeg har strikket en del, og læst endnu mere.
  • Vi er hjemme igen, ugens vask er klaret og jeg er klar til hverdag igen i morgen.

 






 

Læse: 

I sidste uge læste jeg Opløst af Sara Blædel og Mads Peder Nordbo

Siden har jeg læst Ustyrligt Blod af Robert Galbraith/J.K. Rowling. Femte del af eventyret om detektiven Comoran Strike og hans partner Robin Ellacott

Nihundrede halvtreds sider, slugt på under en uge. Den var god, helt som den skulle være. Jeg var på bar bund til det sidste og var i den grad underholdt.

Anders er klar til at læse den, inden den bliver afleveret igen. 

Jeg kom i tanke om at jeg har set de første filmatiseringer for flere år siden. Jeg fandt frem til dem igen, det viser sig de første fire bøger er udkommet i serien. Anders gider godt se med. Vi så de første tre afsnit, den første bog i går. De er stadig gode. 

Jeg havde ikke mere at læse i og kørte omkring biblioteket så snart vi var hjemme i går. Jeg kom hjem med Synderen af Tess Gerritsen. Tredje del af serien om efterforskeren Rizzoli og retsmedicineren Isles. 

Det er længe siden jeg har læst de to første, men jeg har en erindring om at jeg godt gad læse videre. Jeg nåede ikke langt i aftes, halvvejs gennem en slags prolog, en mand i en ørken finder væmmelige ting og møder en levende kvinde uden ansigt.

Det kan gå mange veje herfra.


Strikke:

Det er længe siden jeg slog op til Gandalf Socks til Anders. Garnet er mørkt, det er svært at strikke hvis der mangler lys, andet har snydt sig foran i køen. Der er mange grunde til de ikke er nået længere.

Nu har jeg fundet dem frem igen, har memoreret mønstret, rundet hælen og tænker at så er der ikke langt igen. Hvis altså ikke alle de første undskyldninger dukker op igen. 





Ingen kommentarer:

Send en kommentar