lørdag den 26. februar 2022

Hjemme igen

 

Vi er hjemme igen efter en skøn uge hjemmefra. Sådan en vinterferieuge i et sommerhus eller i Berlin er slet ikke nogen dårlig ide. Jeg tror vi gør det igen næste år. 

 

 

Vi tog hjem i den mest strålende sol, var hjemme omkring middag. Anders gik en lang tur og nød vejret, jeg kørte på biblioteket, afleverede læste bøger og lånte en ny, så der er noget at læse, når tiden når dertil. Siden har jeg strikket og set podcasts. 

Jeg er faktisk lidt overrasket over hvor lidt jeg endte med at strikke i løbet af ugen hjemmefra. Jeg fik strømperne færdige, det var målet og Emilie er glad. Synes det er supergodt at vi selv kunne finde ud af at tage billeder - så kunne hun nemlig bare flytte ind i dem. 

Det gjorde hun så. 

 



 

I morgen skal der vaskes, gøres en smule klar til mandag når ferien er slut, skolen tilbage og børnene forventer at kunne lavet et eller andet i Hobby. Jeg har en plan.

Ude ved den gamle møllegård stødte vi på en halv tønde med rosenkål. Jeg vidste godt sådan nogle vokser på en stok, men det var alligevel lidt sjovt at se dem sådan i levende live. 

Anders gad godt smage, men mente ikke man måtte. Rosenkål ligger ikke øverst på min hitliste, men jeg har faktisk lært at de godt kan smage godt. Det handler ganske om hvordan de bliver behandlet. 

 

 

Tyndt skåret, friske i en salat. Det er ret godt.






Ingen kommentarer:

Send en kommentar